Avatar billede jmc Nybegynder
19. marts 2006 - 22:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fragtmanden hæver priserne

Er der en god løsning for hvordan man kan beregne fragt på nogle produkter som variere meget i størrelse og vægt?
Nu har fragtmændende lige hævet fragtomkostningerne så enhedsprisen holder ikke længere.
Avatar billede fxj Juniormester
19. marts 2006 - 23:59 #1
Hej

Kan du ikke uddybe, hvad du mener.
Har du en kg/cbm pris eller en enhedspris ??
Avatar billede jmc Nybegynder
20. marts 2006 - 07:30 #2
nuværende løsning: fast fragtpris
ønske: bedre løsning da fragtpris er gået op er det svært at konkurrere med en netbutik.
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. marts 2006 - 14:29 #3
DK eller fra udlandet, hvilke mængder, osv osv osv ?

du bliver nød til at formulere dit spørgsmål så de er til at svare på...
Avatar billede jmc Nybegynder
20. marts 2006 - 15:44 #4
Det handler primært om DK
Det handler om alle mulige størrelser fra en spand til en dims som fylder en halv palle. Der må være andre som er berørt af fragtmænd har hævet priserne over hele landet.
Avatar billede jmc Nybegynder
21. marts 2006 - 10:20 #5
5. kg.
10. kg
15.kg
20 kg.

over 20 kg ikke noget problem da det somregel er til virksomheder.
Forsendelse kan indholde klor derfor vil postdanmark ikke være med.

Kan indholde en span klor eller 1 kg. reservedele eller rensningsdele osv osv.
Avatar billede cygnet Praktikant
22. marts 2006 - 11:10 #6
Lav et felt i dit system hvor du enten taster vægten ind eller hvor meget fragten er for dette produkt. I din indkøbskurv ligger du så bare disse felter sammen under fragt.

Kræver lidt mere arbejde ved indtastning af vare, men man kan jo have en standard værdi og så en select-list hvor du hurtigt kan vælge.

/Kristian Sørensen
Avatar billede jmc Nybegynder
22. marts 2006 - 11:32 #7
Men er det ikke sådan at f.eks. en spand maling fragt. kr. 30.-
Men hvis man køber to så er fragten kun f.eks. kr. 40.- og altså ikke det dobbelte.
Det bliver lige lidt besværligt at regne det hele ud.
Avatar billede cygnet Praktikant
22. marts 2006 - 11:38 #8
Så må du lave en liste hvor du vælger om det er en spand, en palle, en pakke osv.

På din bestillingsside laver du så et script der tjekker om der er 1 spand, så koster det 20, hvis der er mellem 2-4 spande koster det osv.... Den liste kan du så også ligge ud, så folk kan se hvorfor fragt prisen bliver som den gør.
Avatar billede jmc Nybegynder
27. juli 2006 - 10:19 #9
takker