Avatar billede wethje Nybegynder
12. marts 2006 - 11:46 Der er 13 kommentarer

AGP-problem

Hey.

Jeg har et Nvidia GeForce MX4000, WinFast A180b t 128mb ddr fra Leadtek. Kortet har jeg købt til min Fujitsu-Siemens Scaleo L Eidtion. I et tillægsprogram der hørte med til kortet (Winfox) står der ud fra AGP: Disalble, support AGP 4x, 8x.

Er det muligt at få enablet AGP' på en måde?
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
12. marts 2006 - 11:57 #1
Hvis AGP er slået fra, skulle grafikkortet da ikke virke? Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår spørgsmålet. Kører den 4x, men du vil gerne have den til at køre 8x?
Avatar billede wethje Nybegynder
12. marts 2006 - 12:01 #2
Ja, jeg vil gerne have den til at køre 8x.
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
12. marts 2006 - 12:08 #3
Hvis bundkortet understøtter det, vil jeg tro at det skal aktiveres i bios, altså under opstart.
Avatar billede wethje Nybegynder
12. marts 2006 - 12:18 #4
Okay.. det synes jeg, at jeg havde kigget efter. kan det være man skal installer en driver eller opdatere motherboardet?
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
12. marts 2006 - 12:22 #5
Det er muligt at de kan løses ved at opdatere bios, men det kommer også an på hvor gammel din pc er. Mit bundkort understøtter max 4x.
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
12. marts 2006 - 12:23 #6
Kan du evt. komme med lidt mere info om pc'en, så kan det være at det kan lade sig gøre at støve lidt specifikationer op om den :)
Avatar billede wethje Nybegynder
12. marts 2006 - 12:57 #7
Windows XP ServicePack 2
2.66 GHz Celeron D
512 MB SD Ram

Jeg bruger et program der hedder Everst til at se speicfikationerne.
Der står under AGP-kontroller:

Understøtter: 1x 2x 4x 8x
AGP status: Frakoblet
Fast-Write: understøttet, frakoblet
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
12. marts 2006 - 13:00 #8
Ja, det ser godt nok mærkeligt ud.. Jeg har ikke andre bud end at lede i bios.
Avatar billede wethje Nybegynder
12. marts 2006 - 13:01 #9
Der står yderligere i bunden: AGP er afbrudt, dette kan give ydelsesproblemer.

Chipset: ATI RS350
Bios: Phoenix Award-WorkstationBIOS v6.00gp
Avatar billede wethje Nybegynder
12. marts 2006 - 13:46 #10
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. marts 2006 - 13:57 #11
Du kan prøve med en opdatering til bundkortet formoder det er ATI.

https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27
Avatar billede wethje Nybegynder
12. marts 2006 - 15:13 #12
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. marts 2006 - 15:37 #13
ATI RS350 fandt ikke nogen drivere der understøtter det du skriver,
Du skal lige acceptere eget svar inder der er lukket.

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar