Avatar billede mark_t Nybegynder
08. marts 2006 - 11:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computeren kan ikke finde min nye ram-blok

Jeg kører Win XP Pro, har 2.6 GHz P4 med 512 MB Kingston ram.

Nu har jeg så købt en ny ram-blok, som er magen til den første, men computeren hakker og pruster, når jeg sætter den i en fri socket.

Jeg har prøvet at tage den gamle blok ud og putte den nye i dens plads, hvilket virker fint, så det er altså ikke selve blokken, der ikke virker.

Det virker som om, der er problemer i de andre sockets, men jeg har aldrig brugt dem før, så jeg har svært ved at forstå, hvorfor de ikke skulle virke.

Skal jeg eventuelt gøre noget for at få computeren til at identificere den nye blok? Opdatere bios, eller køre et eller andet program?
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2006 - 11:50 #1
Reset BIOS til default og genstart
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2006 - 11:51 #2
Avatar billede mark_t Nybegynder
08. marts 2006 - 12:19 #3
Jeg tror måske, det lykkedes for mig at lukke de forrige spørgsmål, men jeg er ikke sikker.

Mht. mit ram problem: Jeg kan slet ikke komme ind i bios. Computeren viser bare sort skærm nu, når jeg starter den op med en ekstra blok i. Skærmens lysdiode skifter ikke til grøn, den forbliver gul.

Skal jeg nulstille bios med kun min originale ram i og så sætte den anden i?
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2006 - 12:26 #4
Clear den med jumper så og gør det med begge i
Avatar billede mark_t Nybegynder
08. marts 2006 - 17:57 #5
Jeg har fundet ud af det nu. De sad åbenbart ikke ordentligt i, selvom de var trykket helt ned. Jeg skiftede dem lidt frem og tilbage i de forskellige slots, og til sidst virkede de.