Avatar billede skizo_someone Nybegynder
07. marts 2006 - 10:18 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Pænere grafer end det Excel laver

Goddag eksperter.

Vi er så småt begyndt på vores næste projektrapport her på Aalborg Universitet, og én af de ting som vi i min gruppe, vil prøve at forbedre i forhold til den forrige rapport er at holde en ens stil igennem hele rapporten når det kommer til illustrationer, vi er således gået over til at benytte Microsoft Visio hvor det er muligt osv. Et element der dog stadig ligner noget der kunne være spyttet ud er de grafer vi laver i Excel - de er jo simpelthen så grå, kedelige og kantede - er der ikke et alternativ til Excel når det kommer til graf funktionen, således vi kan få nogle "pæne" grafer ud af det?

På forhånd tak
Christian Rasmussen
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. marts 2006 - 10:31 #1
Jo altså man kan lave en del i Adobe Illustrator.
Der kan du importere data, eller indtaste det manuelt.

Men man kan jo også gøre det pænt i Excel.
Lige meget hvilket program man bruger kommer det jo an på brugerens evner til at få det sat pænt op.

Men ok, det er større muligheder for at lave det pænt i Illustrator.
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
07. marts 2006 - 10:49 #2
I Illustrator siger du, det lyder som noget der er værd at kigge på...
Var faktisk af den overbevisning af Illustrator var et "tegnepogram", jeg vidste ikke man kunne importere data og få den til at generere grafer - det lyder som noget der skal undersøges. Jeg takker for svaret, og vender tilbage så snart jeg lige har kigget på det.
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. marts 2006 - 10:57 #3
Illustrator kan lave mange ting :)
Men altså, ikke smarte 3D ting. I hvert fald ikke automatisk.

Hvis man har evnerne kan man lave det fedest i Illustrator.
Men min pointe er lidt at man med de rigtige evner også kan lave det fedt i Excel.
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. marts 2006 - 06:43 #4
jeg vil foreslå Flash og Contribute
Flash kan lave grafer (adskillige former og figurer) med componenter som henter varriabler dynamiks fra fx et txt dokument.
De er lavet i Vektor (ligesom illustrator) men er nemme at justere så de passer til dit behov, og de fleste kræver praktisk talt intet eller kun begrænset kendskab til Flash.
http://www.google.com/search?hl=da&q=flash+component+Graphs&lr=lang_da%7Clang_en%7Clang_fr%7Clang_el%7Clang_no%7Clang_sv%7Clang_de

men er i øvrigt enig med doggy22 at Excel godt kan lave ganske Ok grafer, det tager blot lidt tid :-)
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
05. april 2006 - 08:53 #5
Takker for feedbacken, jeg har kigget lidt på begge forslag men har valgt at hoppe på Illustrator vognen, og det er et lækkert resultat.