Avatar billede whitehawk Nybegynder
06. marts 2006 - 16:36 Der er 5 kommentarer

Validering af Edit-felt

På et Edit-field's OnKeyDown event forsøger jeg at validere således at hvis jeg ikke taster et Integer eller double i feltet så skal der vises en meddelelse om at det kun er lov at indtaste tal eller kommatal i feltet og det indtastede forsvinder igen fra Edit-feltet.

Hvad er den nemmeste løsning?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
06. marts 2006 - 16:41 #1
if not (Key in ['0'..'9',#08]) then Key := #0;

//i edit'ens onkeypress... :)

/FunteX!
Avatar billede whitehawk Nybegynder
06. marts 2006 - 16:43 #2
Tusind takk for hjælpen
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
06. marts 2006 - 16:44 #3
så lidt :-)

/FunteX!
Avatar billede tolderlund Nybegynder
07. marts 2006 - 11:59 #4
OnKeyDown duer ikke til sådan noget.
Du kan bruge copy-paste ind i feltet uden at OnKeyDown udføres.
Avatar billede hrc Mester
07. marts 2006 - 14:54 #5
Foruden at hægte dig på OnKeyPressed bliver du nødt til at hægte dig på OnChange for at sikre at man ikke paster noget grimt i komponenten.

Måske findes der et "protected" event á lá OnPaste som man kan få fat i vha. nedarving. Det kan man jo også undersøge.