Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2006 - 10:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gratis sikkerhedsprodukter til WIndows 98

En af mine kollegaer har en PC derhjemme med Windows 98, bredbånd, netbank...og hverken firewall eller anti-virus software.

Jeg fortalte ham at det var en dårlig cocktail, og lovede ham at forsøge at sikre hans maskine lidt bedre. Han vil dog ikke bruge penge på at sikre maskinen, så jeg må hjælpe ham bedst muligt med de gratis produkter der nu eksisterer.

Jeg har kigget lidt på både www.spywarefri.dk og www.avirus.dk, og fundet frem til at Avast sikkert er udemærket som anti-virus program.

Jeg regner derudover med at installere SpyBot (med TeaTimer) samt SpywareBlaster.

Nu mangler der bare en fornuftig (gratis) firewall  :-)

Er der nogen der har et bud på sådan en ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2006 - 10:20 #1
Jeg ville kikke på Sygate, Kerio eller Zonealarm i deres gratis udgaver.

Desværre er der enkelte af dem der er solgt/stoppet, hvilket er grunden til at jeg har zonealarm med, den undgår jeg normalt, ikke fordi den er dårlig. Den erfaktisk rigtig god, men fordi derer så mange der bruger den at det er relativt let at finde oplysninget på hvordan den omgås
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2006 - 10:57 #2
Sygate er opkøbt af Symantec og tilbyder pr. 30/11/5 ikke længere et gratis produkt.
Kerio kører kun på Windows 2000 og højere.

Det bliver Zonealarm så.

Tak for svaret.

Det