Avatar billede gotchi Nybegynder
27. februar 2006 - 18:35 Der er 2 kommentarer

Få folk til at strøme til og bannere.

Hej - nu vil jeg snart slå dørene op for mit website, men inden da vil jeg gerne hører hvordan og hvorledes jeg får rigtige mange aktive brugere ind på mit site.

fx. hvordan fik eksperten så mange?
  -hvad skal jeg gøre?
  -har hørt noget med google, men hvordan og hvorledes?

Og så vil jeg jo også gerne tjene en lille skilling, så hvad gør jeg for at tjene på sitet?

har overvejet bannere, men hvad skal jeg gøre for at få "bannere" en på sitet?

Har set at næsten 25 % hjemmesider har de der yahoo og/eller google ads, hvad er det for noget? Tjener man godt på det eller hva'?

På forhånd tak
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. februar 2006 - 21:17 #1
Avatar billede parusmajor Nybegynder
16. marts 2006 - 10:49 #2
Jeg er enig, Google Adsense er en god start (https://www.google.com/adsense). Man skal dog være klar over at man skal optjene 100$ inden man kan få noget udbetalt. Jeg har haft Google Adsense på min hjemmeside - http://theshark.dk i 3 mdr. og på en siden er der 70-100 per dag og det giver mig mellem 0,50-3$ om dagen, det variere en del. Jeg vil så også sige at de reklamer jeg har valgt at bruge er meget diskrete, så hvis man placere flere og mere centralt kan man let få mere.

Når man skal have mange besøgende, så er det vigtigste nok at hjemmesiden er interessant og brugbar (nok derfor eksperten.dk er så besøgt). Der er jo ingen der gider blive på en hjemmeside hvor der bare står Hello World, om den så er placeret nr. 1 på nok så mange søgemaskiner.

Hvis hjemmesiden er interessant, så kan det dog også være man skal tænke lidt på søgemaskine optimering (SEO - Search Engine Optimation, eller sådan noget, bare et godt søgeord). En af de sider jeg startede på var - http://a-begynder.dk/webskole/tutorials/sogemaskiner/sogemaskiner.htm men også her på eksperten er der diskussion om søgemaskiner - http://www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Soegemaskiner/
og derudover er der jo et hav af fora på nettet.

Held og lykke med din hjemmeside