Avatar billede monaahi Nybegynder
27. februar 2006 - 10:31 Der er 5 kommentarer

Log out

På den hjemmeside som jeg er ved at lave i programmet Frontpage 2003, skal der være en sektion med log in/out.

Log ind´en er lavet med en simpel kode hvor password er = med html koden.
Fx
Pass word: prove/
Log ind: 1221
Programmet ved nu det er en html ard.

Efter log ind åbnes de ”sikre sider” i en frame.

Problemet er nu hvordan laver jeg en log out, så man ikke kan komme tilbage til framen uden at der spørges om password. Og hvis folk glemmer at lave log out, kan jeg lave en tids begrænsning på denne?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. februar 2006 - 11:19 #1
Man kan ikke lave rigtige password-systemer i ren HTML.
Dertil skal normalt bruges noget serverside scriptsprog, som f.eks. ASP eller PHP.

Hvis du skal lave det i HTML, skal du hen og ændre "prove/", som f.eks. er stien til mappen med HTML filerne.

På den måde eksisterer passwordet/mappen ikke længere, og man kan ikke trykke tilbage.
Men det er nok lidt bøvlet, som du kan se..

/theSurfer
Avatar billede monaahi Nybegynder
27. februar 2006 - 11:35 #2
Ja, det er klart.
kan du hjælpe med et script? både til log ind og out?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. februar 2006 - 11:57 #3
Find ud af, hvad du har tilrådighed..

Har du ASP, opretter du et spørgsmål i ASP kategorien: http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/ASP/

Har du PHP, opretter du et spørgsmål i PHP kategorien: http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/PHP/

Så får du at vide, hvad du skal bruge.

/theSurfer
Avatar billede monaahi Nybegynder
06. marts 2006 - 11:56 #4
Hej thesurfer

Tak for hjælpen. Det lyder nok dumt men hvordan giver jeg dig de 60 point?

Hilsen Monaahi.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. marts 2006 - 12:42 #5
Hej Monaahi.

Man kan kun give points, til såkaldt "Svar".

Der står en masse om hvordan eksperten.dk virker, på: http://expfaq.1go.dk/

Specielt den del på der hedder "Behandling af svar".

Jeg går med til, at du kan smide et svar, og tage pointsne tilbage (se hvordan under "Behandling af svar")..

/theSurfer