Avatar billede paaj Nybegynder
24. februar 2006 - 18:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bundkort og strømforsyning (VIGTIGT)

Hejsa..

Jeg vil høre om er kan sker skade bundkort.. fordi har være strømforsyning selv 550w. er meget gamle og dårlig.. men jeg søger men normal minde +12v  = fra ca 11v til 12.50 men jeg funde  kun 2.22v under "+12v"  hmm  men prøve købe ny strømforsyning  450w.. men nu kun 1.96v.. i aften nu 1.86.. kan give risoki stykke Bundkort fordi er FEJL i bios ?? men ny strømforsyning  er ok.. men volt siger kun 1.86v  fordi står "+12v".. jeg håber kan får SVAR..  jeg tro nok stykke i BIOS på bundkort? end strømforsyning  ?
Avatar billede paaj Nybegynder
24. februar 2006 - 18:49 #1
sorry.. jeg glemt siger en ting..  andre volt.. +3.3v er OK og +5v er ok og men er ikke OK +12v fordi er 1.86v under +12v. så får Advarsel hos +12v
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. februar 2006 - 18:53 #2
Forsigtigt men absolut seriøst spørgsmål:
Er du ordblind? For det er meget svært at forstå det du skriver... :)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
24. februar 2006 - 18:54 #3
Hvis jeg forstår dig rigtigt er du usikker på om din psu er defekt fordi 12v. fosyningen ligger meget for lavt. Hvordan har du målt? De forsk. programmer jeg brugte da jeg købte mit MSI K8N gav nemlig samme resultat, men det viste sig at det var programmerne der ikke kunne læse det nye chipset. Hvis du har målt med et multimeter er det jo straks en anden sag. Du vil sandsynligvis slet ikke kunne starte maskinen op med så lav en 12 v. forsyning. Bios kan det ikke gå ud over. Hvis du kan starte og stoppe maskinen samt at den ikke bryder ned er alt i orden.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
24. februar 2006 - 18:55 #4
==> john_stigers Så er jeg ikke den eneste der måtte læse indlægget flere gange. :)
Avatar billede paaj Nybegynder
24. februar 2006 - 19:01 #5
Okay.. men en ting.. men noget galt med PC makine fordi meget langsomt og noget stop osv.. fordi kommer selv siger altid "advansel" jeg har undersøger alt men kunne ikke. jeg prøve finder ud af løsning orden selvom jeg har set før er +12v virker.. pludselig kommer kun 1.86 problem..  måske lille fejl i bundkort eller ik??
Avatar billede paaj Nybegynder
24. februar 2006 - 19:04 #6
john_stigers = husk jeg er ikke ordblind.. men jeg er ikke godt til skriv.. men kunne godt læse dansk..  f.eks forstår ikke.. jeg vil prøve igen skriv når du kan forstår hvad mener det.. smiler
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. februar 2006 - 20:25 #7
paaj> nå du er ikke dansk?
Ja så er det ok - dansk kan være frygteligt svært til tider :)
Avatar billede paaj Nybegynder
24. februar 2006 - 20:32 #8
Okay,, men jeg er alt dansk... men gøre ikke noget. :-)
Avatar billede paaj Nybegynder
25. februar 2006 - 16:05 #9
Fundet løsning.. er problem med Bundkort.. men Tak for hjælpe.
Avatar billede paaj Nybegynder
25. februar 2006 - 16:05 #10
Lukket