Avatar billede agerled Nybegynder
23. februar 2006 - 20:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

treeview 2.0

Hej.

Kan det virkelig passe at man kun kan vise billeder/ikoner i treeview nodes via en imagelist i .NET 2.0...???
Avatar billede bernhof Nybegynder
23. februar 2006 - 21:08 #1
Ja. Har du problemer med den?
Avatar billede agerled Nybegynder
24. februar 2006 - 06:21 #2
Jeg ville bare kunne hive ikoner til mine nodes fra my.ressources istedet...
Avatar billede agerled Nybegynder
24. februar 2006 - 06:29 #3
Hvad hvis jeg skal vise små billeder som ligger i et bytearray i et dataset?
Avatar billede bernhof Nybegynder
24. februar 2006 - 09:13 #4
Hvorend ikonet kommer fra, kan du jo bare have en ImageList liggende, som er tilknyttet dit treeview, til hvilken du tilføjer ikonet.

Det med bytearray'en tror jeg ikke jeg kan hjælpe dig med. Måske kan man smide de bytes op i en MemoryStream og loade et bitmap ud fra denne stream.

Har desværre ikke tid til at komme med eksempler lige nu. Vender tilbage senere, hvis du mangler hjælp.
Avatar billede bernhof Nybegynder
24. februar 2006 - 09:31 #5
Det med imagelisten giver umiddelbart sig selv:

    ImageList1.Images.Add(MyImage)
    MyTreeNode.ImageIndex = ImageList1.Images.Count - 1

Eksempel på at loade et bitmap ud fra et bytearray (ikke testet):

    Dim bytearray As Byte()

    Dim str As New IO.MemoryStream(bytearray)
    Dim bm As New Bitmap(str)
Avatar billede agerled Nybegynder
24. februar 2006 - 09:34 #6
tak. jeg prøver lige senere..
Avatar billede bernhof Nybegynder
24. februar 2006 - 12:57 #7
Jeg har testet både imagelist-løsningen og bytearray/memorystream-løsningen, og de virker begge efter hensigten. Så hvis du har spørgsmål, siger du bare til.
Avatar billede bernhof Nybegynder
10. oktober 2007 - 00:31 #8
Gammel post- fik du det til at virke? :)
Avatar billede agerled Nybegynder
10. oktober 2007 - 08:09 #9
Hej. Det kan jeg faktisk huske... det er også lige meget nu.
Avatar billede bernhof Nybegynder
11. oktober 2007 - 23:49 #10
Ok. Hvis du vil lukke, skal du lige huske at acceptere dit svar :)