Avatar billede mallekalle Nybegynder
23. februar 2006 - 01:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Php-fusion

hej. hvordan fjerner jeg et link fra navigations elementet
og venligst helt fra bunden da jeg er pænt noob.
Avatar billede Kengun Praktikant
23. februar 2006 - 09:25 #1
Du bruger trolig dansk språg, så jeg håber du klarer at oversætte følgende:
Admin Panel --> System Admin --> Site Links. Her vil du finde alle navigations elementerne og du kan klikke på "Delete" (slet) for at fjerne linket eller "Edit" (ret) for å redigere det.
Avatar billede mallekalle Nybegynder
23. februar 2006 - 09:47 #2
tak, jeg tænkte på, at hvis man vil ændre designet på nogle af ikonerne kan man så bare lave nogle nye og overskrive de gamle i theme mapppen?
Avatar billede Kengun Praktikant
23. februar 2006 - 12:19 #3
ja, det kan man gøre. Men for sikkerheds skyld så vil jeg anbefale dig at take en kopi af de gamle file før du overskriver dem. Så kan du alltid kopiere dem tilbage hvis noget går fejl.
Avatar billede mallekalle Nybegynder
23. februar 2006 - 12:26 #4
og et aller sidste spørgsmål kan jeg lave et foto album som mine brugere også kan uploade billeder til?
Avatar billede Kengun Praktikant
23. februar 2006 - 12:37 #5
Ja det kan du, men du trænger da et Infusion (tillegskomponent). Du kan hente det her: http://www.phpfusion-mods.com/infusions/moddb/mod_view.php?mod_id=103 (du må registrere dig på siden). Jeg bruger ik det selv så jeg ved ik hvordan det indstalleres og bruges. Der ligger ved en readme.txt fil i Zipfilen som forteller dig hvordan du indstallerer det.
Avatar billede Kengun Praktikant
23. februar 2006 - 12:39 #6
ups, der er visst nogle skrivefejl (take=tage, etc.), men jeg regner med at du forstår hva jeg mener ;)
Avatar billede mallekalle Nybegynder
23. februar 2006 - 12:55 #7
mange mange tak, jeg ved godt det var det ssidste spørgsmål, men aldrig si' aldrig... allersidste spørgsmål og så stopper jeg med at forstyrre jer.... dem der laver deres egne temaer... hvordan gør de skal man ind og pille i koden eller er der et program til det eller en torturial. kan man bare åbne indeks.php i notepad og ændre farvekoderne?.. ved godt det er monster noob spørgsmål.
påforhånd tak
Avatar billede Kengun Praktikant
23. februar 2006 - 13:02 #8
Der findes ik et program for at lave themes (temaer). Nogle bygger dem op fra bunden og andre ændrer på et allerede eksisterende theme. Kik i dini theme folder. Der vil du finde alle de themes du har tilgjengeligt. Nu kan du så kopiere en av de themes, altså en af folderne. Så giver du den nye folder et navn som du vil give dit theme. Så går du igang med at ændre i de file der ligger i den nye folder. Du skal altså ikke ændre noget i andre file, men blot i dem der ligger i theme folderne. Igen så er det smart at tage kopi slig at du ik bøvler noget til.

Du er også velkommen til at kontakte mig via MSN, så vil jeg forsøge at hjælpe der også hvis jeg har tid.