Avatar billede kimgr00 Nybegynder
21. februar 2006 - 18:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skift baggrundsfarve på htmlside der er i Iframe

Jeg vil gerne kunne skift baggrundsfarve i et html dok der er i en iframe på et andet html side. Sagt på en anden måde, så har jeg en html side, hvor i der er en Iframe med et andet html side i. Fra hoved html siden skal jeg kunne skifte baggrundsfarven på den html side som er i iframen. Kan dette lade sig gøre.
Avatar billede inctor Nybegynder
21. februar 2006 - 18:10 #1
Hmm .. Tjaa .. kan det nok godt .. skal bg farven så gemmes og være der for altid eller skal det kun lige være midlertidigt ?
Avatar billede inctor Nybegynder
21. februar 2006 - 18:10 #2
skriver om lidt .. skal lige spise ..:)
Avatar billede kimgr00 Nybegynder
21. februar 2006 - 18:11 #3
bare midlertidigt.
Avatar billede kimgr00 Nybegynder
21. februar 2006 - 18:14 #4
Jeg regner med at det kan ordnes ved noget .style jeg kan bare ikke få det til at vike
Avatar billede roenving Novice
25. februar 2006 - 18:07 #5
Kommer siden fra dit eget domæne kan det lade sig gøre, ellers ikke !-)
Avatar billede kimgr00 Nybegynder
25. februar 2006 - 19:36 #6
Ok. Men hvordan kan det være. Og hvordan gør man det så?
Avatar billede roenving Novice
25. februar 2006 - 19:39 #7
Det er en sikkerhedsforanstaltning, for så kunne du jo f.eks. loade en side og skrive noget helt andet i den ...

-- og ændring i en side fra dit eget domæne kan f.eks. gøres sådan:

window.frames['frameNavn'].document.body.style.backgroundColor = 'red';
Avatar billede kimgr00 Nybegynder
25. februar 2006 - 19:45 #8
Tak det virker. smid et svar :-)
Avatar billede roenving Novice
25. februar 2006 - 19:53 #9
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
25. februar 2006 - 20:03 #10
-- og tak for point ;~}