Avatar billede janl2000 Nybegynder
15. februar 2006 - 14:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Login wizard i visual studio 2005

Hej Eksperter

I ver 2005 kan man lave login funktioner uden at kode, mit spørgsmål er om man kan få adgang til "administrer website", fra internettet og hvis ja hvordan.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. februar 2006 - 14:47 #1
hvorfor skal du have adgang til den ?
Avatar billede janl2000 Nybegynder
15. februar 2006 - 14:51 #2
for at have mulighed for at ændre password en gang imellem uden at skulle uploade min kode hver gang
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. februar 2006 - 14:53 #3
du skal bare bruge changepassword kontrollen.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. februar 2006 - 16:28 #4
hvis laver en side med en changepassword kontrol på kan du skifte dit password der.
Avatar billede janl2000 Nybegynder
15. februar 2006 - 16:33 #5
Det havde jeg lige overset, der var jo en der hed changepassword, så smid et svar.

Ved du om man kan ændre passwordet til ikke at skulle indeholde #¤%%¤ specialtegn, ved godt det er en standard men kan være svære at huske
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. februar 2006 - 16:43 #6
svar ja det kan du godt.
tilføj til din web.config
<membership defaultProvider="MySqlMembershipProvider">
  <providers>
    <add name="MySqlMembershipProvider"
        connectionStringName="dinconnectionstring"
        minRequiredPasswordLength="8"
        minRequiredNonalphanumericCharacters="0"
        type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
  </providers>
</membership>
Avatar billede janl2000 Nybegynder
16. februar 2006 - 12:44 #7
Ja det virker fint det med webconfig.

Men hvad nu hvis man vil have at koden skal være 8 tegn langt, indeholde 2 tal, ingen specialtegn, og brugeren udelukkes hvis han taster forkert 3 gange (MaxInvalidPasswordAttempts).
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. februar 2006 - 13:25 #8
minRequiredPasswordLength="8" definerer længden på password
PasswordAttemptWindow="3"
prøv med
        minRequiredNonalphanumericCharacters="2"
for at kræve 2 tal
Avatar billede janl2000 Nybegynder
16. februar 2006 - 14:10 #9
PasswordAttemptWindow="3" giver fejl

og minRequiredNonalphanumericCharacters="2" er ikke til tal men specialtegn
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. februar 2006 - 14:26 #10
prøv med nogen af disse attributter der er lavet her:
<add name="AdminSqlMembershipProvider"
type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider, System.Web,
Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"
connectionStringName="MembershipSqlServer"
enablePasswordRetrieval="true" enablePasswordReset="true"
requiresQuestionAndAnswer="false" applicationName="/"
passwordFormat="Encrypted" requiresUniqueEmail="false"
maxInvalidPasswordAttempts="5" passwordAttemptWindow="10"
minRequiredPasswordLength="6" minRequiredNonalphanumericCharacters="0"
passwordStrengthRegularExpression=""/>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. februar 2006 - 14:27 #11
passwordStrengthRegularExpression kan bruges til at definere noget med tal.
maxInvalidPasswordAttempts er antallet af maks mislykkedes forsøg