Avatar billede oles Nybegynder
14. februar 2006 - 09:18 Der er 1 kommentar

automatisk telnet login på accesspoint

Hej,

Jeg administrerer ca 35 HP Procurve 420 accesspoint og tilgår dem bla. via telnet uden problemer.

Af og til bliver accesspointene ustabile og kan ikke tilgås, men må rebootes manuelt og jeg må tager en stige og bevæger mig ud og gøre det manuelt.

Jeg ønsker at lave en automatiseret proces jeg kan køre hver 2. uge hvor jeg tilgår hvert accesspoint vha. telnet og genstarter det.

Jeg kan gøre det ved manuelt at skrive:

telnet 111.222.333.444
admin
xxxyyyzzz
reset board
y

hvor 111.222.333.444 er ip adr. på accespointets
og admin er administrator-navnet
og xxxyyyzzz er administrator password

Men hvis jeg skriver det i en .bat fil virker det ikke - den kommer kun dertil hvor jeg jeg skal skrive administrator navnet.

hjælp :-)

mvh. OleS
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. februar 2006 - 22:26 #1
Måske en helt anden retning.
http://www.freeware-download.com/Internet/Telnet_-_SSH/

Der ligger et par telnet-clienter der kan automatiseres - har ikke prøvet det selv.
(har ikke noget der kan telnettes i nærheden)