Avatar billede lulc Nybegynder
13. februar 2006 - 20:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Website med flash

Hejsa.

Jeg er ved at lave en online portefølje.

www.squint.dk/project_v9

Hvad synes folk? Nu har jeg godt nok ikke smidt nogle af menu-punkterne ind endnu, men det bliver noget med at når man klikker, så glider "mainframe" boksen op, og ned kommer en boks med indhold til det man lige har klikket på.

Hvis der er en flash-ekspert der ser det her, vil jeg gerne høre om der er noget man kan gøre for at preloade 2 swf's før nogen af dem bliver vist?
I mit website er der 3 swf's. En der loader de 2 andre ind i sig, men de skulle gerne blive afspillet på samme tid. Ellers sker der fx dét når man går ind på siden for første gang, at det hvor der står "adding style" og "new media design corporation" først fader til "lys" skrift EFTER at boksen ovenover kommer med baggrundsbelysningen.

Men hvis man så klikker ind på siden 2. gang så er de timet rigtigt sammen, med at lyset nærmest "skinner" på "adding style" og "new media design corporation".

Lidt et langt spørgsmål. Men feedback er mit umiddelbart første spørgsmål :)

-Lucas
Avatar billede webt Nybegynder
13. februar 2006 - 21:38 #1
Hej lulc,
Jeg synes ikke du skal lave din indgangsside i flash (eller mere specifikt dit "click here to enter"). Det betyder jo nettop at folk skal slå deres popup blocker fra, hvis du derimod bare lavede et almindeligt link med javascript popup på <a> ville den ikke blokere (den blokkere i alt fald i firefox og nogle gange ser det ud til i IE).
Derudover kunne jeg godt tænke mig at din side poppede op midt på skærmen (vertikalt og horisontalt) ville efter min mening være mere behageligt, især ved høje opløsninger.

Når det er sagt har jeg faktisk ikke så meget mere at sige til siden, tror den vil komme til at fungere ganske fint, det er jo lidt svært at sige nu når der ikke er mere indhold end der er.. men lige en lille ting:

den knap der frembringer menuen, virker noget anderledes end resten af teksten på skærmen - jeg tænker i forhold til dit logo - den virker næsten malplaceret i den helt almindelige font uden nogen effekt. personligt tror jeg jeg ville lade menuen være fremme hele tiden - jeg kan godt lide at ha' et overblik så snart siden loader - men det er en smagssag helt sikkert.

Mht dit flash spørgsmål, det kan du sagtens fx ved at sætte de movieclips som du loader dem ind i til _visible=false; og så lave en
this.onEnterFrame=function() {
  //kode der checker henter ind om swf'erne er loadet
  hvis loadet {
    mc_instans1._visible=true;
    mc_instans2._visible=true;
    delete this.onEnterFrame:
  }
};
Det er selvfølgelig halvt pseudo kode men ja det kan sagtens lade sig gøre

Mvh
Martin
Avatar billede lulc Nybegynder
14. februar 2006 - 10:14 #2
Hej Martin.

Tusind tak for plugins. Ja.. Jeg tænkte også på at lave det sådan at siden popper op, lige så snart man klikker ind på siden.
Og jeg ska' også have den til at poppe op centreret på skærmen.

Lige med flash-koden. Jeg er virkelig dårlig til actionscripting..:)
Jeg har 2 movieclips, "menu" og "mainframe". I første keyframe i hver af dem skriver jeg "loadMovieNum ("menu", 2);" og det samme i mainframe med "mainframe".
Men det script du skrev, tror du jeg ka' få det "un-pseudo" ? For jeg aner ikke hvad jeg skal skrive.
Avatar billede webt Nybegynder
14. februar 2006 - 10:28 #3
Hej igen :)

Det med automatisk popup ville irritere mange tror jeg - og så vil popup'en jo helt sikkert blive stoppet. Det forbinder mange automatisk med reklame og vil derfor ikke engang kigge og se hvad det er der er blevet blokkeret...

Jeg sidder til undervisning lige pt men kan lige lave et eksempel med flash koden i morgen og smide online

Mvh
Martin
Avatar billede webt Nybegynder
15. februar 2006 - 09:48 #4
Hej igen,

så fik jeg fikset et lille eksempel, du kan finde det på:
http://exp.martin-nielsen.com/687770

Mvh
Martin
Avatar billede lulc Nybegynder
18. februar 2006 - 20:19 #5
Tak ska' du ha', Martin ;)
Avatar billede webt Nybegynder
19. februar 2006 - 08:48 #6
Det var så lidt, og tak for point

Mvh
Martin