Avatar billede hemberg Forsker
10. februar 2006 - 16:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Virtuelle FTP mapper på ISS

Halløj allesammen,

Ved ikke helt om det er i det rette forum jeg spørger men jeg har lidt problemer med ISS-FTP server. Jo altså. Jeg vil gerne lave nogle henvisninger til andre fysiske mapper på maskinen. Jeg går ud fra det gøres via en virtuel mappe. Jeg har prøver at henvise til en genvej til den fysiske mappe. Men det virker ikke. Hvad gør jeg lige.....

Mvh PH
Avatar billede lysemose Nybegynder
11. februar 2006 - 12:20 #1
Hej

Du skal først oprette en mappe (Downlaod) under dit home-dir (C:\Inetpub\ftproot)
Under IIS mangeren skal du så lave dit virtuelle mappe, som peger på f.eks. din downlaod-mappe (C:\Downlaod)

Håber det virker (jeg mener det er sådan det sakl gøres)

//lysemose
Avatar billede hemberg Forsker
11. februar 2006 - 14:09 #2
Hmmmm. Jeg tror ikke helt jeg følger det du beskriver. Men det jeg skal bruge et refeanceled imellem den virtuelle mappe og den fysiske. Altså så de filer der skal være tilgængelige ikke behøver at befinde sig fysisk under inetpub\ftproot.
Avatar billede lysemose Nybegynder
11. februar 2006 - 15:30 #3
ja det er korrekt...
Dog skal den virtuelle mappes navn og den fysike være det samme

lysemose
Avatar billede lysemose Nybegynder
11. februar 2006 - 15:50 #4
1: Lav en folder i C:\InetPub\FTProot
      F.eks. Downlaod
2: Lav dit virtuelle mappe i IIS Manageren
      Højre klik på Default FTP site
      New Virtual Directory
      Alias = Download
      Peg på den folderen med (den rigtige, IKKE c:\inetpub\ftproot\Download)
      Sæt rettigheder

Test
  Skriv i IE
  ftp://ip-nummer

lysemose
Avatar billede hemberg Forsker
12. februar 2006 - 10:41 #5
hmmmm. Det ser ud til at virke..... Hvilket egentlig er lidt underligt for jeg syntes også det er det jeg har prøvet men bare ikke i den række følge.... TAK (Husk lige a smide et svar. Hvis du har tid til et lille tillægsspørgsmål så vil jeg gerne oprette en bruger til ftp-serveren uden at det skal være en bruger af mit system. Kan man det ????
Avatar billede hemberg Forsker
26. marts 2006 - 11:56 #6
ingen svar