Avatar billede fong Nybegynder
05. februar 2006 - 14:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IDE disk sammen med Raid0

Jeg har et raid0 setup som primær disk, og vil gerne kunne bruge mine gamle IDE-diske som backup. Men jeg kan ikke få Windows til at finde diskene. De står i listen under opstart, men jeg kan ikke finde dem i stifinderen...

Jeg har dette setup:
MB: A8N-SLI deluxe
Diske: 2xMaxtor 200Gb (SATA) og en maxtor ide (40Gb)

Nogen ideer? Jeg har været hele raden rundt med at skifte stik og jupere, men jeg kan ikke få hul igennem...
Avatar billede strych9 Praktikant
05. februar 2006 - 14:16 #1
Prøvet en BIOS opdatering? Jeg går ud fra at det er noget onboard RAID.
Avatar billede fong Nybegynder
05. februar 2006 - 14:22 #2
Yes - det er Nvidia onboard Raid, men der findes ikke nogen opdateringer til mit MB.

Jeg skal nok lige tilføje at jeg kan se min ide-disk i setup som primary IDE-slave, men stadig ikke finde den... :P
Avatar billede haverslev Novice
05. februar 2006 - 18:24 #3
Prøv at H-klik på denne computer, vælg Administrer, klik på linien: Diskhåndtering i venstre side.
I højre side,  H-klik på enheden og nu kan du vælge formatere osv
Avatar billede fong Nybegynder
05. februar 2006 - 23:30 #4
Awesome! Jeg skulle importere den fremmede disk...

Takker og nejer!
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2006 - 08:00 #5