Avatar billede namakama Nybegynder
31. januar 2006 - 21:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er min P4 Prescott 2.8 brændt af?

Har i 1½ år haft min PC kørende næsten 24-7. Blev så nærig og begyndte at slukke om natten aht. el-forbruget.

Forleden morgen da jeg så tændte den fik jeg intet billede på skærmen og førend jeg fattede mistanke kunne jeg lugte den kedelige lugt af brændt elektronik.

Alle blæsere kører - både PSU, CPU, Grafikkort og de 7 kabinetkølere i mit TT Xaser III. Dioden på bundkortet lyser men der intet power til ATA, SATA eller diskdrev.

Jeg har tjekket grafikkortet i min søns PC og det virker fortsat.
Desværre har jeg ikke andre PC'ere med Intel, så jeg kan ikke rigtigt komme videre.

SHG hævder at man ikke kan brænde sin Prescott af.

Har selv mistanke til selve MB som er et Asus P4R800-V Deluxe.

Men hvad siger eksperterne?

Yderligere konfiguration er:

1 x 256 MB Dane-Elec DDR2700 RAM
3 x 256 MB Dane-Elec CCR3200 RAM
Noiseblocker CPU køler
2 x 120 GB Maxtor i SATA RAID
2 x 300 GB Maxtor ATA
Pinnacle TV-kort
Soundblaster Live
LG DVD drev
NEC DVD brænder
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. januar 2006 - 21:37 #1
Prøv lige med en ny strømforsyning. Du skriver jo selv at der ikke er power til nogle drev. Tyder på en fejl i strømforsyningen.
Avatar billede namakama Nybegynder
14. februar 2006 - 22:00 #2
Hmm prøvede ny PSU - men resultatet er stadig det samme. Masser af power til til blæserne men ikke så meget som et beep fra BIOS
Avatar billede namakama Nybegynder
29. september 2006 - 20:26 #3
Nyt bundkort var løsningen