Avatar billede smashlotus Nybegynder
25. januar 2006 - 22:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows XP firewall

Hej!
Nu har jeg læst rigtig mange steder at det frarådes at man benytter XP's indbyggede firewall pga at denne kun scanner den indgående trafik og altså lader den udgående trafik stå helt åben. Det tror jeg naturligvis også på - men er der nogle som kan hjælpe med noget egentlig dokumentation for at det er rigtigt? Evt. fra microsoft...

På forhånd tak..

Mvh. Peter Hansen
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. januar 2006 - 22:21 #2
Jeg mener ikke den er så dårlig, som mange gør den til. Fakta er, at den ikke blokerer udgående traffik, MEN hvis et program vil have serverrettigheder (indgående forbindelse) så det er ikke utænkeligt, at den vil alarmere hvis en trojan server bliver aktiveret.
http://www.microsoft.com/technet/community/columns/cableguy/cg0204.mspx
Avatar billede smashlotus Nybegynder
25. januar 2006 - 22:23 #3
Super - det var lige hvad jeg søgte, bravo! Så bliver det jo spændende og se om microsoft langt om længe har fået lavet en god brugbar firewall når Vista kommewr på gaden. LÆG venligst svar
Avatar billede smashlotus Nybegynder
06. februar 2006 - 15:45 #4
OK - så lukker jeg - men tak alligevel.. :D