Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 09:20 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Bedste gratis firewall?

Hvad er iflg jeres mening den bedste gratis firewall?

Ifl Arlet er der disse 3:

Zonealarm - nem at omgå
Sygate - opdaterer ikke deres produkt længere¨
Kerio - kun en trialversion, kræver man køber det (og jeg har allerede haft trial-versionen..)

Er der andre I kan anbefale?

Mvh Morten
Avatar billede arlet Juniormester
19. januar 2006 - 09:22 #1
Kerio er god også efter de første 30 dage. Selv i "light" udgaven er det den bedste freeware firewall
Avatar billede levithan Nybegynder
19. januar 2006 - 11:53 #2
Du kunne også prøve Outpost Firewall den virker også godt

http://www.agnitum.com/products/outpost/download.php

Tiny Personal Firewall  kender jeg ikke så godt men kunne også være en mulighed.
http://www.webmasterfree.com/tpfw.html

Personligt foretrækker jeg sygate også selv om de ikke opdatere den mere.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 16:27 #3
Thx ! Prøver den der outpost og vender lige tilbage senere i aften..
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. januar 2006 - 17:01 #4
Jeg er enig med Arlet. Kerio er rigtigt god, også selv om du ikke køber den. Det er kun HIPS og webfilter som forsvinder efter trialperioden. Det er stadigvæk en hel "fuldblods" firewall. Den gratis Outpost mener jeg er "outdated". Beskytter ikke godt nok imod de nyeste angrebstyper.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 21:09 #5
ok.. Outpost fik mit Indernet til at køre helt vildt langsomt, så den blev jeg nødt til at uninstalle igen.. Nu har jeg godt nok afinstalleret Kerio, men vil da prøve at installere den igen..

Er der ikke en måde hvorpå jeg kan give jer alle tre point? Som tak for svar? :-)
Avatar billede levithan Nybegynder
19. januar 2006 - 21:15 #6
jo. når alle har lagt et svar kan du markere alle svar på eengang og så trykke acceptere  hvis du kun vælger en gives alle points til den person
Avatar billede arlet Juniormester
19. januar 2006 - 21:26 #7
Og sker det, så skal vi nok finde ud af det indbyrdes..
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 21:43 #8
Så er jeg her igen - ja nu er det gået helt amok :lol. Af en eller anden grund kan Kerio ikke installeres ordentligt på min pc - muligvis fordi den har været installeret før.. Jeg prøver Tiny Personal Firewall istedet..
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 21:45 #9
lige et spm: I linket til Tiny Firewall står der: "NOTE: Tiny Personal Firewall will not function properly if it is installed on a computer using WinRoute or Microsoft Internet Connection Sharing."

Hvis jeg nu bor i en boligblok med en fælles Indernet-forbindelse, bruger jeg så WinRoute or Microsoft Internet Connection Sharing?
Avatar billede levithan Nybegynder
19. januar 2006 - 21:57 #10
WinRoute or Microsoft Internet Connection Sharing er programmer til at dele internet på sin pcer så flere kan benytte internettet. det har ikke noget med boligblokke internetadgang at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 21:59 #11
ok, lyder godt, man kan jo aldrig vide med det hersens fælles-net halløj.. Jeg prøver linket..
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 22:03 #12
linket http://www.webmasterfree.com/tpfw.html har et dl-link der ikke duer, men jeg har fundet programmet på download.com, og tager den derfra..
Avatar billede levithan Nybegynder
19. januar 2006 - 22:10 #13
ok beklager så. Det ser ud til at firewallen er gratis for home use :-) det lyder da godt og billigt
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. januar 2006 - 22:25 #14
Den gratis Tiny, er også meget gammel. Jeg kan desværre heller ikke anbefale den. Hvis du ikke kan bruge de Kerio eller de andre, så kan jeg klart anbefale denne. Den har den nyeste beskyttelse, og er også gratis http://www.download.com/3000-10435_4-10304573.html
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 22:38 #15
>>>FOREVERNEWBIE

Ok, jeg har lige installeret Tiny Firewall, og den virker umiddelbart ok, men hvis den ikke kan anbefales så afinstallerer jeg den igen, og prøver det link du gav mig - tak :)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 22:45 #16
Er i gang med at dl'e den nu, den har forresten fået ret gode anmeldelser inde på download.com - skulle eftersigende være en effektiv og brugervenlig firewall, der ikke sløver ens pc, det lyder jo helt i top.. :)

Den hedder forresten NetVeda Safety
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 22:52 #17
Så er Netveda Safety oppe at køre, og det virker som et ganske udemærket program :).

Det har været en fornøjelse at modtage jeres hjælp, tak for det, og I får en bunke point hver :)

Go weekend, når den tid kommer

Mvh Morten
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. januar 2006 - 22:59 #18
Jamen så håber jeg, at den vil fungere for dig. Jeg har brugt den et stykke tid, på en af mine maskiner, uden problemer.

Tak for point, og også god weekend til dig :)