Avatar billede ep83 Nybegynder
18. januar 2006 - 20:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Installation af USB drivere?

Hej.
Jeg har lige købt mig en maxtor ekstern HD PS3100 og har prøvet at installere den, men den virker ikke. Jeg smuttede derfor ned og fik den testet i en hardwarebutik og der virkede den. De sagde at jeg skulle geninstallere eller finde nogle nye USB drivere... Men hvordan gør man lige det, og hvor finder man de drivere?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. januar 2006 - 20:32 #1
har du service pack 2
Avatar billede nyside Nybegynder
18. januar 2006 - 20:35 #2
Hvilket system har du
Hvis Xp, så tilslutter du den, xp fortæller at den har fundet ny harware
gå ind i kontrolpanel, administration,Computeradministration,diskhåndtering
og så skal der oprettes partision og til slut formateres
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. januar 2006 - 20:39 #3
Den skal findes, også selvom at den er ny. Den connecter jo via usb, det var noget andet hvis den var intern. Hvis du har installeret service pack 2 er det en enkel sag. Hvis ikke så ved jeg ikke hvordan du kan få fat på usb 2.0 drivere. Bundkort producenternes software kræver somregel at man har servicepack 2 installeret, den har nemlig driverne..
Avatar billede nyside Nybegynder
18. januar 2006 - 20:53 #4
service pack 1 virker også
spørgsmålet er om bundkortet understøtter usb 2.0
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. januar 2006 - 20:54 #5
Ja det har du ret i.. Jeg har godt nok aldrig kunne installere usb 2.0 fra service pack 1.
Avatar billede ep83 Nybegynder
18. januar 2006 - 21:04 #6
Min windows XP opdaterer automatisk så jeg regner med at jeg har servicepack 2 installeret... eller hvad? Jeg kan ihvertfald ikke finde den inde på windows update.
Avatar billede ep83 Nybegynder
18. januar 2006 - 21:07 #7
Hd'en virker både på usb 1.0 og 2.0... Så det kan ikke være det. Mine USB porte virker også udemærket til mine andre usb-ting.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. januar 2006 - 21:09 #8
Ok prøv det her for at opdater dem:

højreklik på denne computer, vælg egenskaber. tryk på fanen hardware og klik på knappen Enhedshåndtering. Tryk på + ved USB controllere. Højreklik på USB rodhub og vælg Opdater driver. Vælg Installer softwaren automatisk..

Hvis den opdaterer driverne har du derefter usb 2.0 (såfremt dit bundkort understøtter det)

Vh
Avatar billede ep83 Nybegynder
18. januar 2006 - 21:14 #9
Det er en bærbar HP NC6120 så jeg er sikker på at den undstøtter USB 2.0... Har prøvet at være inde i enhedshåndtering og opdatere drivere, men der kunne den ikke finde noget. Håbede bare på at man kunne opdatere den med nogle specielle Hp USB 2.0 drivere, eller noget i den stil.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. januar 2006 - 21:24 #10
Hvis den ikke kan finde dem kan det skyldes 2 ting.. enten er de der allerede, ellers har du (muligvis) ikke servicepack2 installeret. Højreklik på denne computer vælg egenskaber, og se om der står Service Pack 2 under fanen Generelt
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. januar 2006 - 21:25 #11
men igen hvis disken kan begge dele burde det jo ikke have noget at sige
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2006 - 21:27 #12
Prøv i Enhedshåndtering at klikke på plusset ved USB-controllere, herefter højreklikker du på hver enkelt og vælger fjern, når du genstarter bør XP geninstallere
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2006 - 21:35 #13
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 20:09 #14
Noget nyt ??
19. januar 2006 - 20:40 #15
<helgec>: Det var da et 'pussigt' sted at DL M$ SP2 ? Vi 'plejer' ellers at henvise til http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ ...
Avatar billede ep83 Nybegynder
29. juni 2006 - 14:14 #16
Det var en fejl i USB portene, så jeg fik dem udskiftet og nu virker det.