Avatar billede lars_nohr Nybegynder
18. januar 2006 - 18:55 Der er 6 kommentarer

Windows XP vil ikke lukke - skal tage strømmen

Når jeg enten beder den om at genstarte eller lukke ned så sker det ikke noget, der kan gå flere timer inden den kommer med en fejl hvor der står at programmet "sw" ikke kan lukkes...

Så jeg skal tage strømmen for at få lortet lukket ned.
Avatar billede boxer Nybegynder
18. januar 2006 - 19:20 #1
Prøv dette:
I kommandoen Kør, skriver du sfc /scannow og tykker enter.
Så fejlretter du vigtige systemfiler - måske er det nok.
Du skal bruge din XP skive
Avatar billede boxer Nybegynder
18. januar 2006 - 19:20 #2
Har du nogen ide om hvad programmet "sw" er? Står der noget mereend bare sw?
Avatar billede lars_nohr Nybegynder
18. januar 2006 - 19:44 #3
Jeg aner ikke hvilket program "sw" er

Der står ikke andet.
Avatar billede boxer Nybegynder
18. januar 2006 - 19:51 #4
Prøv at kigge i din jobliste. Højreklik på din proceslinie og vælg jobliste.
Kan du se noget der hedder sw derinde?

Prøv at genstarte din PC mens joblisten er åben og hold godt øje med hvilken/hvilke processer der bruger meget cpu. Skriv dem ned og post resultatet herinde.
Avatar billede lars_nohr Nybegynder
18. januar 2006 - 20:54 #5
sfc /scannow - kørt men ikke fundet noget. (hvad skal xp skiven bruget til?)
Avatar billede boxer Nybegynder
18. januar 2006 - 21:02 #6
Den skal normalt bruges ved scanningen men det er afhængigt af din opsætning.
Den skriver aldrig om den finder eller retter noget. Men tjek om det virker.

Ellers må du prøve tippet med joblisten.