Avatar billede mdomino Nybegynder
18. januar 2006 - 15:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hvordan formaterer jeg harddisken?

hej,

jeg skal have formateret harddisken. Og hvordan er det l i g e man gør det?
Avatar billede screem_brille Novice
18. januar 2006 - 15:07 #1
via din installations cd, det er det nemmeste, gå i bios og sæt dit CD rom drev til at være first boot device, tryk på en tast for at starte installationen, efter lidt tid kommer du til enskærm hvor du kan slette og oprette partioner, samt formatere.

benytter du ikke windows, så hent en bootdisk fra bootdisk.com og formater der derfra.
Avatar billede mdomino Nybegynder
18. januar 2006 - 15:13 #2
Bruger win 98. jeg har en bootdiskette men cdrom drevet er taget ud af computeren.
Det jeg gør, er at slukke for computeren, sætter boot disketten i floppy drevet og starter uden support fra win 98. Og giver kommandoen: format c:. Hvad gør jeg forkert her?
Avatar billede screem_brille Novice
18. januar 2006 - 15:15 #3
intet forkert i det, hvad siger den af fejl ?
Avatar billede mdomino Nybegynder
18. januar 2006 - 15:19 #4
forkert kommando
Avatar billede mdomino Nybegynder
18. januar 2006 - 15:22 #5
og hvad betyder bios
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2006 - 15:23 #6
format c:    (altså uden punktum)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2006 - 15:23 #7
Og du skal naturligvis klikke enter
Avatar billede mdomino Nybegynder
18. januar 2006 - 15:24 #8
jeg stadigvæk ikke helt med. Men takker for assistancen !
Avatar billede screem_brille Novice
18. januar 2006 - 15:24 #9
BIOS betyder Basic input output system, det er den del der sørger for at opstart osv kan finde sted.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2006 - 15:26 #10
"jeg stadigvæk ikke helt med. Men takker for assistancen !" ?????? Boot op på disketten, ved a-promten skriver du format c:  -> klik enter
Avatar billede abeljensen Nybegynder
18. januar 2006 - 15:35 #11
Nu er det noget tid siden jeg har leget med startdisketter og det hele. Men dengang man kørte med win98, skulle man ikke ind i Fdisk for at få lov til at formatere? Eller er det bare mig der husker helt forkert?
Avatar billede screem_brille Novice
18. januar 2006 - 15:37 #12
abeljensen fdisk er til at oprette / slette partioner
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2006 - 16:27 #13
Hvorfor gør du ikke som skrevet 18/01-2006 15:26:36 ??
Avatar billede sadiq Nybegynder
18. januar 2006 - 22:34 #14
Som Komando skal du skrive format c: Med kolon >:<  >>format c:< Tryk enter hvis den ikke formatere så er der et eller andet galt med din pc.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 21:06 #15
Noget nyt ??