Avatar billede dennis04 Nybegynder
16. januar 2006 - 21:34 Der er 1 kommentar

Hjælp til fejl på Jvc dvcam

Jeg har købt mig et Jvc dvcam model no. GR-D225E, men det er desværre begyndt at melde fejl når jeg vil optage.

Det skriver følgende: E03    Unit in safeguard mode  eject and reinsert tape. Men når jeg har gjordt som det siger så virker det dog stadig ikke.

Håber i kan hjælpe.
På forhånd tak.
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
17. januar 2006 - 15:54 #1
Der er sikker en rensning der skal til.. Da DV formatet er meget småt, og det hele skal være inormt præsist for at der ikke laves fejl. Hvis der bare er en lille smule skidt på gummitrykrullen og/eller kapstanaksen kan det være nok til at båndgangen ikke er præsis nok, og kameraet spytter båndet ud inden det laver båndsalat..
Hvis du ikke selv har forstand på at rense det, så kig til en forhandler med det, da et strøg den forkerte vej, med en vatpind, kan ødelægge video hovederne..
Eventuelt prøv med et rense bånd først, der kan ikke tage alt, men det kan rede meget, og det koster ca 100 kr.

MVH Schmidt