Avatar billede ck23 Nybegynder
14. januar 2006 - 17:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vedr. digital kamera ( ixus i zoom)

Hej

Jeg har lige fået et nyt digital kamera, et Canon Ixus i Zoom. Når jeg er ved at tage billeder med det, og kigger på det motiv, jeg er ved at tage et billede af, så er motivet i displayet meget uklart, men når man ser billedet, efter at det er taget, er det helt klart, som det skal være! Er det meget alm., at det er sådan eller er det pga. nogle indstillinger der skal rettes??? Jeg synes ikke, at det plejer at se så uklart ud på de digital kameraer, som jeg ellers har prøvet at tage billeder med!.
Avatar billede re-flex Nybegynder
28. januar 2006 - 19:59 #1
Hvor uskarpt er det??

Muligvis har kameraet en diopter. Det er noget som gør at billedet i søgeren er skarpt, så den tager højde for hvis folk bruger briller osv. Hvis den har skal den nok indstilles så den passer til dit syn.

De fleste søgere på kompaktkameraer er ikke specielt gode, da man hovedsageligt ikke benytter dem, men benytter displayet istedet for.
Avatar billede ck23 Nybegynder
28. januar 2006 - 23:16 #2
Efter min mening meget uskarpt, man kan da godt fornemme at det er det motiv man ønsker at tage et billede af der er i displayet, men da heller ikke meget mere. Ved du hvordan jeg evt. indstiller det, hvis det er du tror der er galt - altså hvad jeg skal gå ind under??
Avatar billede ck23 Nybegynder
08. december 2006 - 12:48 #3
ok