Avatar billede zakk Nybegynder
12. januar 2006 - 20:57 Der er 5 kommentarer

Firewall problem

Hejsa.. sidder herhjemme ved in pc. jeg er på et såkaldt bynet der hedder arrownet. jeg har ingen firewall på selve min computer.. men kan ikk joine spil i f.eks. C&C  Generals kan eller ikk create maps i warcraft 3 Tf.. kunne godt tænkte mig at at vide hvad der er galt ? kan jeg muligvis se om min internet udbyder har en firewall på mig ?
Avatar billede zakk Nybegynder
12. januar 2006 - 20:58 #1
altså vi snakker online gaming... hehe... ikk netwærk..
Avatar billede zakk Nybegynder
12. januar 2006 - 21:05 #2
ss
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2006 - 21:32 #3
I instruktionsbogen står der hvilke porte der skal åbnes i din router, for at kunne spille online.
Avatar billede langbein Nybegynder
13. januar 2006 - 12:34 #4
Veldig ofte eller nesten vanlig vis så skjer oppkoplingen mot internettutbyder via en lokal nat router. (En liten boks som man bruker til å kople opp mot internett.)

Denne inneholder også veldig ofte en firewall. Man må da forwarde visse porter for å få en del spill til å fungere.

Hvis du forteller hvordan din internettilkopling er laget og hva slags boks du eventuelt benytter for tilkopling (Fabrikkmerke og modell hvis du kan lese det) så er det mulig vi kan legge et par tips om hvordan man forwarder porter gjennom denne boksen.
Avatar billede langbein Nybegynder
13. januar 2006 - 22:39 #5
Nå .. det ser ut som om at din leverandør ikke gir de konfigureringsmuligheter som behøves med mindre du betaler kr 95 + 25 pr mnd for en fast ip, se faq 2 og 9.
http://www.aplus.dk/Default.asp?ID=474