Avatar billede jensen2005 Nybegynder
12. januar 2006 - 12:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Er det godt at optage video på sd kort

Hej Eksperter
Jeg har et videokamera som støjer når det optager på minidv-bånd.
Jeg er derfor interresseret i at vide om jeg med fordel kunne købe og anvende SD-card istedet. Vil det give bedre kvalitet og hvor mange minuter kan man cirka optage/gemmen på SD-card'et?.

Mvh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
12. januar 2006 - 12:21 #1
Kan dit dv cam tage sd cards? NICE!

Du kan generelt ikke optage særlig lange sekvenser. Jeg har f.eks et 512mb kort der kan optage ca. 20 min i 640x480. Jo flere frames du optager i jo mere fylder det. Jeg vil skyde på at du kan optage omkring 30 min på et 1gb kort i rigtig god kvalitet. Der burde ikke være nogen forskel på det du optager på dvi og det du optager på et mem kort. Begge gør brug af den digitale teknologi.

Vh
Avatar billede lonepeter Novice
12. januar 2006 - 14:09 #2
Mit nye digitalkamera har en videofunktion der kvalitetsmæssigt næsten kommer op på højde med vores digitale videokamera, det optager 640*480 og 30 frames pr. sekund. På vores 1gb kort kan der lægge 13 minutter og 17 sekunder.

Så reelt vil jeg ikke mene at det er et brugbart alternativ at optage på hukommelseskort fremfor bånd
Avatar billede innercitydk Nybegynder
12. januar 2006 - 14:40 #3
Helt enig med mindre man har en psp, laptop eller lignende hvor man hele tiden dumper sine optagelser over på :)

Vh
Avatar billede jensen2005 Nybegynder
29. januar 2006 - 08:25 #4
Tak for hjælpen kast et svar ind
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. maj 2006 - 20:30 #5
bedre sent end aldrig :)