Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
11. januar 2006 - 12:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

systemegenskaber ved RDBMS

I skolen har jeg fået stillet dette spørgsmål:

"redegør for nogle af de generelle systemegenskaber ved relationsdatabaser!"

hvad omfatter det liiige? Jeg har svært ved at definere hvad præcis en systemegenskab ved disse systemer egentlig ER.

Er det bare principperne bag relationsdatabaser, altså at de er organiseret i 2-dimensionelle tabeller, strukturering vha. normalformene osv.??

eller er der mere ved det?
Avatar billede teepee Nybegynder
11. januar 2006 - 12:21 #1
Måske at din lærer kan svare på hvad han mener med systemegenskaber?
Eller lav en afgrænsning hvor du selv laver en definition.
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
11. januar 2006 - 12:26 #2
ja det kan han så ikke, da det er et eksamensspørgsmål som vi selv skal have gjort os nogen overvejelser omkring.

Da jeg bare skal redde mig et 6-tal så kan jeg ikke pt. begive mig ud på at lave en afgrænsning hvor jeg selv laver en definition, da jeg ved for lidt om RDBMS til det.

Så kom gerne med alt du ved er generelle systemegenskaber ved relationsdatabaser.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2006 - 16:39 #3
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
11. januar 2006 - 16:44 #4
Det må sgu være det tætteste på jeg kommer, tak Arne, post lige et svar, så får du point!
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2006 - 17:02 #5
ok