Avatar billede vels Nybegynder
09. januar 2006 - 16:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bog om databaser

Hej

Jeg søger en bog som folk kan abefale der indholder følgende:

- Lidt teoretisk omkring databaser
- Opbygning af databaser (med hendblik på erp/informationssystemer)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2006 - 16:23 #1
An Introduction to Database Systems / C.J. Date

har "lidt" teori
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2006 - 16:24 #2
det sidste emne er nok lidt sværere at finde noget omkring

database struktur for de store kendte ERP systemer er mig
bekendt uhyggeligt komplekse
Avatar billede vels Nybegynder
09. januar 2006 - 16:29 #3
ok, men så generelt database design... men det indholder den overstående titel måske noget om?
Avatar billede teepee Nybegynder
09. januar 2006 - 18:37 #4
Lars Frank har skrevet bogen: "Databaser - Teori og Praksis"
Den er ok at starte op på og den findes på tekniske biblioteker.
Indeholder afsnit om normalformer m.v.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2006 - 18:39 #5
Når du har tygget dig gennem C.J.Date så ved du alt som du ønsker
at vide om generelt database design - og mere til !
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. januar 2006 - 18:50 #6
Database systems, a practical approach to design, implementation and management - Thomas connolly, Carolyn begg

http://www.amazon.com/gp/product/0321210255/102-5363995-4432916?v=glance&n=283155

Havde jeg på datamatikeren og igen på uni og dækker det meste.. alt fra ansi-sparc modellen til sql til database design(konceptuelt/logisk/fysisk), optimering, clustering, data mining osv.
Den får kritik for at være alt for stor, for generic og for akedemisk, og det er den måske også set fra et praktisk synspunkt men jeg synes den er udemærket og der er ikke det du ikke kan finde information om i den.

og så bestod jeg eksamen i database systemer idag med den hvor jeg kom op i normalisering ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2006 - 19:05 #7
tillykke

(og så er man så civiliseret at det er mundtlig eksamen)