Avatar billede flemming-s Nybegynder
07. januar 2006 - 21:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Se nyeindlagte billeder i picasa 2

Hvordan får jeg picasa 2 til at scanne min PC for nye billeder jeg har lagt ind på min PC ?

:o)
Avatar billede soreno Praktikant
08. januar 2006 - 08:38 #1
Hvis du trykker
file -> Add folder to picasa

Så kan du vælge de directories som Picasa scanner for billeder.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
08. januar 2006 - 10:38 #2
Takker !!
Tillægsspørgsmål:
Hvordan oploder jeg mere end et billede pr gang til 'blog this'

Jeg vil gerne give dig point og opretter gerne et spørgsmål mere så du kan få point for 'blog this'hvis du har et svar på det
Er du velbevandret i Picasa ? måske er der mere jeg får behov for at vide
:o)
Avatar billede soreno Praktikant
08. januar 2006 - 11:39 #3
Jeg tror jeg har brugt Picasa i ca. 1-1½ år.

Jeg er ikke selv blogger - men vil formode at det er lige som alle andre operationer i Picasa.
Nemlig at du vælger flere billeder ad gangen.
f.eks. med ctrl + klik med musen (og tryk "hold")

Så er billederne placeret i "Picture Tray" og der kan udføres en eller anden operation på dem.
f.eks.  "export picture to folder"
Avatar billede flemming-s Nybegynder
08. januar 2006 - 12:24 #4
Jeg kan godt markere flere billder , men der bliver detsvære kun oploadet et billede afr gangen.
3 billderer på tværs:
Jeg plejer at have 3 biller på tværs af skærmen, nu er der kun 2 . Hvordan får jeg 3 billder igen ? Hvis jeg går ind i view / Normal Th.. så er der 6 billeder på tværs og det gør billderne for små ,synes jeg.
Takker :o)
Avatar billede soreno Praktikant
08. januar 2006 - 12:33 #5
Du kan styre størrelsen af thumbnails ved at justere den slider der er i nederste højre hjørne. (Hvis jeg forstår dit spørgsmål.. :-)
Avatar billede flemming-s Nybegynder
08. januar 2006 - 16:32 #6
Ja bare man ved,så er det så nemt !!
Takker !!! :o)