Avatar billede jgkl Nybegynder
05. januar 2006 - 10:05 Der er 4 kommentarer

Hold Undeliverable mail (virker ikke)

Jeg har problem med at begge mine mail.box bliver fyldt med ca. 800. undeliverbale mails i løbet af 24 timer, det sløver serveren, samtidig med det tager en evighed hvis vi skal sende noget ude af huset.

Var så efter lidt søgen inde og se på status for "hold undeliviverable mail" og den er sat til disable, så er vi da enig om at så burde de deadmails ikke være i mail boxen.
Vi kører Domino R5.0.8

Er der nogen der kender/har samme problem?

jgkl
Avatar billede jogii Nybegynder
05. januar 2006 - 14:17 #1
Degt er nok som det skal være.
Dead mail er døde - basta.
Hold Undeliverable mails henviser til mails, som ikke er døde, men som ikke kunne afleveres inde i huset. Her er der en besked tilbage til afsenderen om at mailen ikke kunne afleveres. Disse mails hedder ofte NDR eller lignende (Non-Deliverable-Report).
Når en NDR ikke kan afleveres hos afsenderen (ofte pga. at den stammer fra en fiktiv spam-adresse), så dør mailen og bliver liggende hvor den er.

Døde mails skal normalt bare slettes. Eller kig dem igennem for at se om der er fejlramte mails iblant (plejer der ikke at være)

Du kan sætte serveren til at afvise modtagelsen af mails med modtagere der ikke findes i jeres adressebog. Så kommer mailene ikke ind i første omgang (og kan på denne måde heller ikke dø på vej tilbage).
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. januar 2006 - 09:58 #2
Jeg har nu lavet en agent, som skal kører hver dag og deadmails som er over 4 dage gammel slettes, men den virker ikke efter hensigten. er der andre måder, man kan slippe for de tusindvis af mails
Avatar billede jogii Nybegynder
11. januar 2006 - 13:40 #3
Hvorfor virker den ikke? Får du en fejlbesked i loggen?
Vær sikker på at den "instans" som kører agenten har de passende rettigheder i databasen (ACL) og serverdokumentet (Security -> Run agents).

Vedr. afvisning ved døren, har du overvejet det?
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. januar 2006 - 13:41 #4
Ja, men kunne ikke gennemskue hvordan man gør det !