Avatar billede donkenneth Nybegynder
04. januar 2006 - 10:53 Der er 17 kommentarer og
4 løsninger

Inficeret med SpyAxe og måske andet..

Kan i hjælpe mig med at få renset min pc? Her er hijack-log:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:56:04, on 04-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvctrl.exe
C:\WINDOWS\system32\mssearchnet.exe
C:\WINDOWS\System32\stdhk.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.galleri1308.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.medion.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: HomepageBHO - {e0103cd4-d1ce-411a-b75b-4fec072867f4} - C:\WINDOWS\system32\hpAE61.tmp
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [stdhk] C:\WINDOWS\System32\stdhk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SpyAxe] C:\Programmer\SpyAxe\spyaxe.exe /h
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.medion.com
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe

Jeg kan se, at der ligger en SpyAxe linje. Min pc har imidlertid været ret langsom i længere tid ifm. start-up og når jeg surfer fra hjemmeside til hjemmeside. Måske der ligger andet snavs?

Med håb om snarligt svar

Kenneth
Avatar billede arlet Juniormester
04. januar 2006 - 10:58 #1
Tjekker den nu
Avatar billede arlet Juniormester
04. januar 2006 - 10:59 #2
Hent og dobbeltklik på smitRem.exe
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

Hent Ccleaner: http://www.ccleaner.com/ccdownload.asp
Installer programmet, men lad vær med at køre det endnu!
Husk at vælge dansk ved installationen.

Hent Ewido: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet, (men lad være med at scanne endnu).

-----

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

-----

Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

Nu skal du køre CCleaner, som du hentede tidligere.
Tryk så på "Renser" i menuen i venstre side.
Under windows fanebladet skal du fjerne hakket i cookies
Nu skal du trykke på knappen "Kør Cleaner" - det gør du mindst 2 gange.
Tryk så på "Problemer" i menuen i venstre side.
Nu skal du trykke på knappen "Skan efter problemer" og efter at den er færdig med skanne på "Udbedre valgte problemer.." Sig ja til at gemme en backup og tryk dernæst på "Udbedre alle valgte problemer" - det gør du mindst 2 gange.
Luk programmet.

Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

Genstart almindeligt, kør et scan med Panda:
http://www.arlet.dk/panda.htm

Klik på Start->Kontrolpanel->Skærm->Skrivebord->Tilpas Skrivebordet->Web fjern flueben i Security Info og View my Active desktop as a web page (Det er ikke sikkert det eksisterer).

Genstart og kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find smitfiles.txt via Start/Søg. Kopier også denne log ind.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
04. januar 2006 - 11:00 #3
ok, indleder proceduren
Avatar billede donkenneth Nybegynder
04. januar 2006 - 11:11 #4
Ewido: Ifm. opdatering kan det ikke lade sig gøre pt. "update server is in the process of being updated. please try again later"
Avatar billede arlet Juniormester
04. januar 2006 - 11:12 #5
Så lad være med at opdater
Avatar billede donkenneth Nybegynder
04. januar 2006 - 14:25 #6
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:26:20, on 04-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\System32\stdhk.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.galleri1308.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.medion.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [stdhk] C:\WINDOWS\System32\stdhk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.medion.com
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoguard.exe

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            13:21:21, 04-01-2006
+ Report-Checksum:        E4DEEB04

+ Scan result:

    HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{2B96D5CC-C5B5-49A5-A69D-CC0A30F9028C} -> Spyware.MiniBug : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{4438A5DC-E00B-41A0-B0E6-B63FD3B86EEE} -> Spyware.NetworkEssentials : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{4767C447-EF15-42F2-8809-68ADB7FA76F1} -> Spyware.NetworkEssentials : Cleaned with backup
    HKU\S-1-5-21-4094575798-2935130677-2106517767-1005\Software\DelFin -> Spyware.Delfin : Cleaned with backup
    HKU\S-1-5-21-4094575798-2935130677-2106517767-1005\Software\DelFin\PromulGate -> Spyware.Delfin : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Cookies\karin b. nielsen@ad.yieldmanager[2].txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Cookies\karin b. nielsen@adopt.euroclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Euroclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Cookies\karin b. nielsen@burstnet[1].txt -> Spyware.Cookie.Burstnet : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Cookies\karin b. nielsen@cs.sexcounter[2].txt -> Spyware.Cookie.Sexcounter : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Cookies\karin b. nielsen@internetfuel[1].txt -> Spyware.Cookie.Internetfuel : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\chktrust.exe -> Spyware.BargainBuddy : Cleaned with backup

::Report End

  smitRem © log file
    version 2.8

    by noahdfear

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

checking for ShudderLTD key

ShudderLTD key not present!

checking for PSGuard.com key

PSGuard.com key not present!

checking for WinHound.com key

WinHound.com key not present!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

SpyAxeFix © by noahdfear

spyaxe directory present

spyaxe uninstaller present

Starting spyaxe uninstaller

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\SharedTaskScheduler]
"{438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1}"="Browseui preloader"
"{8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030}"="Component Categories cache daemon"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Winhound uninstaller NOT present
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Existing Pre-run Files

~~~ Program Files ~~~

~~~ Shortcuts ~~~

~~~ Favorites ~~~

~~~ system32 folder ~~~

wbeconm.dll
1024 dir
msvol.tlb
ld****.tmp
mssearchnet.exe
ncompat.tlb
nvctrl.exe
mscornet.exe
hp***.tmp

~~~ Icons in System32 ~~~

ts.ico
ot.ico

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Command Line Process Viewer/Killer/Suspender for Windows NT/2000/XP V2.03
Copyright(C) 2002-2003 Craig.Peacock@beyondlogic.org
Killing PID 716 'explorer.exe'

Starting registry repairs

Deleting files

  Remaining Post-run Files

~~~ Program Files ~~~

~~~ Shortcuts ~~~

~~~ Favorites ~~~

~~~ system32 folder ~~~

~~~ Icons in System32 ~~~

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~ Wininet.dll ~~~

CLEAN! :)

Sådan.

Jeg tror ikke spyaxe er der mere, men opstart og skift fra hjemmeside til hjemmeside er blevet endnu langsommere... Ved ikke om det skyldes ewido bl.a.?
Avatar billede donkenneth Nybegynder
04. januar 2006 - 14:31 #7
Jeg skannede iøvrigt med panda og den fandt 7 mulige spywares. Men den sletter jo kun virus og ikke spyware i gratis-udgaven

I øvrigt er mit skærmbaggrundsbillede på skrivebordet væk, hvordan kan det være?
Avatar billede donkenneth Nybegynder
04. januar 2006 - 14:58 #8
jeg har lige scannet med spybot, den har fundet 6 smitfraud-c entries, som den ikke kan fjerne..
Avatar billede donkenneth Nybegynder
04. januar 2006 - 16:36 #9
ergo er problemet ikke løst endnu
Avatar billede arlet Juniormester
04. januar 2006 - 21:52 #10
Hent denne scanner.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe
(men lad være med at scanne endnu).

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Rename.
Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.

Klik så på den grønne pil ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Første gang Dr.Web finder noget, klik "Yes to All", så fjerner den hvad den finder.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.
Avatar billede donkenneth Nybegynder
06. januar 2006 - 01:05 #11
Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 87248
Infected objects found: 1
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 2
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 2
Objects cured: 0
Objects deleted: 1
Objects renamed: 4
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 712 Kb/s
Scan time: 01:29:31
-----------------------------------------------------------------------------

=============================================================================
Total session statistics
=============================================================================
Objects scanned: 87329
Infected objects found: 1
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 2
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 2
Objects cured: 0
Objects deleted: 1
Objects renamed: 4
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 714 Kb/s
Scan time: 01:29:45
=============================================================================
Avatar billede arlet Juniormester
06. januar 2006 - 07:24 #12
Og en ny hijackthis log.

Har du stadig problemer??
Avatar billede donkenneth Nybegynder
06. januar 2006 - 10:38 #13
Det virker som om at Spyaxe er væk, det vil jeg gerne give point for. Men jeg synes at pc er blevet endnu mere langsom nu. Kan det skyldes alt det ekstra software jeg har downloadet? Jeg vil gerne have så lidt (som det nu er forsvarligt) liggende.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:40:31, on 06-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\stdhk.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.galleri1308.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.medion.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [stdhk] C:\WINDOWS\System32\stdhk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.medion.com
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
Avatar billede donkenneth Nybegynder
06. januar 2006 - 10:38 #14
Kan jeg evt. slette messenger?
Avatar billede donkenneth Nybegynder
06. januar 2006 - 10:39 #15
Jeg kan oprette et nyt spørgsmål hvis det er
Avatar billede donkenneth Nybegynder
06. januar 2006 - 10:41 #16
og lige en ting til. den linie R1 med www.medion.com har jeg behov for det?
Avatar billede arlet Juniormester
06. januar 2006 - 12:32 #17
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linien/linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.medion.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background

genstart og ny hijackthis log
Avatar billede donkenneth Nybegynder
07. januar 2006 - 01:17 #18
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 01:19:55, on 07-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\stdhk.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.galleri1308.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [stdhk] C:\WINDOWS\System32\stdhk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.medion.com
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Documents and Settings\Karin B. Nielsen\Skrivebord\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
Avatar billede donkenneth Nybegynder
07. januar 2006 - 01:20 #19
Ja, nu lavede jeg nok en bommert. lavede hijack og slettede de fire nævnte linjer i ikke-fejlsikret tilstand.. Nå, men hvad siger du til det?
Avatar billede arlet Juniormester
07. januar 2006 - 09:09 #20
Så er din log ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Generel oprydning: http://www.arlet.dk/oprydning.htm

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan se her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede donkenneth Nybegynder
07. januar 2006 - 11:07 #21
Ok, mange tak for hjælp