Avatar billede mmfrandsen Nybegynder
02. januar 2006 - 21:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Denver DVD-182 læser ikke DVD+RW?

Jeg har en Denver DVD-182 afspiller og besluttede mig for at brænde nogle DVD'er og købte derfor nogle DVD+RW, som afspilleren i følge manualen også godt kan spille.
Problemet er bare, at når jeg putter DVD'en i maskinen begynder den at læse, men efter et stykke tid skriver den bare "Ukendt disk". Jeg tænkte, at det kunne være filerne på DVD'en som den ikke kunne læse, så jeg har prøvet forskellige videoer i både PAL og NTSC (selvom den skulle kunne læse begge dele), men lige lidt har det hjulpet.
Jeg har også prøvet videoerne af på min brors DVD-afspiller og der virker de helt fint. Så nu kan jeg ikke forstå hvad problemet kan være.

Er der andet som jeg skal kigge efter når jeg vælger DVD-medie end om det er DVD+RW, DVD-RW, DVD-R osv.?

Jeg har også prøvet at lede efter firmware (eller hvad det nu hedder) eller bare en eller anden form for opdatering til afspilleren, men jeg kan ikke rigtigt finde noget. Nogen der har en mulig løsning eller skal jeg til at sende en mail til Denver?

På forhånd tak, Mads
Avatar billede screem_brille Novice
02. januar 2006 - 21:24 #1
Største delen af afspillere har det bedst med DVD - skiver viser flere tests
Avatar billede boxer Nybegynder
02. januar 2006 - 21:45 #2
Kan brænderen læse det format som DVD'en er brændt i?
Avatar billede mmfrandsen Nybegynder
03. januar 2006 - 22:55 #3
Undskyld mig, jeg er nybegynder inde for det her felt.
Altså selve videoerne er *.vob filer, hvis det er det du mener. Jeg kan lige prøve at se om der står noget om dem i manualen.
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 09:08 #4
Som screem_brille skriver, er det en idé at prøve med DVD-R skiver.
Avatar billede mmfrandsen Nybegynder
04. januar 2006 - 17:06 #5
Men jeg kan da bare ikke forstå, at de skriver, at den kan læse DVD+RW, hvis den ikke kan. Det kan da ikke være lovligt?
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 17:09 #6
der er forskel på medier, mange DVD brændere skal have en opdatering i ny og næ, da der er kommet nye medier på markendet som kræver en anden skrive strøm f.eks, så det kan ligeså godt være en inkompabilitet mellem dine skiver og din brænder.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 17:21 #7
brug for mere hjælp ?