Avatar billede john_dk_83 Novice
01. januar 2006 - 21:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Find USB-kabel til Powershot A520?

Jeg har en Canon Powershot A520, men mangler en kabel. Den som følger med fra fabrikken kan jeg ikke finde længere.Hvor kan jeg købe et henne, og hvor meget ville det cirka koste mig? Jeg har været på edbpriser.dk og søgt, men kan ikke rigtigt finde ud af hvilken et jeg skal bruge til min kamera.
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
01. januar 2006 - 21:28 #1
Jeg brugte lige omkring 4 sek på google + sund fornuft
http://www.pixmania.com/dk/dk/85752/art/canon/powershot-a520.html#accessoires

Gå ned i bunden (nederste 1/3) og se gruppen USB Kabler
http://www.pixmania.com/dev/gui_web/common_dsp/popup_fiche_article_xhtml.php?article=50101&articleLibelle=PowerShot+A520%0D%0A&itag=6613

Du skal nok regne med omkring 200 kroner for et foto-USB kabel
Avatar billede zenze Nybegynder
01. januar 2006 - 22:37 #2
Hvis du bor i Nordsjælland kan du ta over til Helsingborg eller Malmø:
http://www.kjell.com/
Søg på 38879, 38880, 38882 og 38990.
Kabler til en helt anden pris, men de sender ikke ud af Sverige.
Avatar billede john_dk_83 Novice
02. januar 2006 - 07:28 #3
Ok, hvorfor er der så store prisforeskel mellem disse kabler? Er der forskel mellem kvalitet eller er der foreskel i overførings hastigheden?
Avatar billede zenze Nybegynder
02. januar 2006 - 12:42 #4
Der er ikke noget galt med kablerne fra Kjell & C0 - men de får dem nok fra Kina. De fungerer fint med USB 2.0 så der er ikke noget at betænke sig på. Andre ting er de ikke så billige med derovre. Godt nytår!
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
02. januar 2006 - 13:07 #5
Man skal jo tænke på totalprisen, hvis du skal til Sverige for at hente det.
Billet plus tidsforbrug som kunne bruges til at tjene penge :)

Jeg vil give Zenze ret i at hvaliteten skal du slet ikke tænke på.
Alt kommer i dag fra Kina :)
Avatar billede john_dk_83 Novice
02. januar 2006 - 15:10 #6
Jeg har ringet til Zitech og fortalte at jeg har brug for et USB mini B kabel. De fortalte at det koster 75 kr hos dem. Endvidere har jeg været på Canons hjemmeside, der står noget med, at deres kablet til min kamera er PTP (Picture transfer protocol). Denne funktion muliggøre direkte udskrivning fra en printer uden en computer som mellemled. Kan jeg regne med, at de kabler jeg køber derover ligeledes har PTP som standard?

Tak for jeres svar. Jeg køber nok den billigeste jeg kan finde.