Avatar billede saxbjorn Nybegynder
30. december 2005 - 11:18 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Attachment med PHP

Hej

Jeg har en form (salg.htm) der indeholder felter hvis indhold sendes som mail via PHP. (salg.php)er det muligt for internet brugeren at vedhæfte et billede eller anden fil som en attachment til min form, så jeg modtager både felt-indhold's oplysningerne og attachment i samme meail??

VH Charlotte
Avatar billede johan.o Nybegynder
31. december 2005 - 15:12 #1
Jeg går ud fra at du sender indholdet af formen til en php side som så 'samler' det hele op, kombinerer det i en streng og sender det i en mail.

Så kunne du lave et input felt i din form af typen 'file' således sendes brugerens billede/fil til din server. Så langt så godt :)

Hvordan du så rent faktisk sender denne fil videre skal jeg lige prøve at læse op på :) - og det er vel også mere et php spørgsmål :)

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
03. januar 2006 - 14:52 #2
Det lyder fint - jeg venter med spænding - ja det skal være PHP - Har lavet feltet

Mvh. Charlotte
Avatar billede johan.o Nybegynder
03. januar 2006 - 17:37 #3
Det viste sig at være lidt kompliceret :), var mere et spørgsmål om at læse om mail headers osv istedet for PHP :) men her er hvad jeg har fundet frem til foreløbigt :

Det følgende skal rettes lidt til.

--> $to variablen skal indeholde den email du vil sende til.
--> $subject skal indeholde mailens emne.
--> Det forudsættes at input type='file' har name='oFile'.

<?php

if(!is_uploaded_file($_FILES['oFile']['tmp_name'])) {
die("Upload failed."); }

$to='mail@domæne.dk';
$subject='Mailens emne';

$headers='
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="----seperator----"';

$message='
------seperator----
Content-Type: text/plain;
format=flowed;
charset="iso-8859-1";
reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit

';

$message.='Her skriver du evt. tekst indhold af mailen.';

$message.='

------seperator----
Content-Type: '.$_FILES['oFile']['type'].';
name="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment;
filename="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"

'.base64_encode(file_get_contents($_FILES['oFile']['tmp_name'])).'

------seperator------';

mail($to, $subject, $message, $headers);

?>

Det kan sikkert optimeres af en med den nødvendige viden og derudover ved jeg ikke om det virker til andre mail klienter end outlook ekspress, men det kan du jo selv teste :)

Mvh. Johan
Avatar billede johan.o Nybegynder
03. januar 2006 - 17:43 #4
He he, jeg kan se at exp.dk sletter de mellemrum der er foran nogle linjer ! De er bare nødvendige for at det virker, så prøv dette istedet :

<?php

if(!is_uploaded_file($_FILES['oFile']['tmp_name'])) {
die("Upload failed."); }

$to='mail@domæne.dk';
$subject='Mailens emne';

$headers='
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
    boundary="----seperator----"';

$message='
------seperator----
Content-Type: text/plain;
    format=flowed;
    charset="iso-8859-1";
    reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit

';

$message.='Her skriver du evt. tekst indhold af mailen.';

$message.='

------seperator----
Content-Type: '.$_FILES['oFile']['type'].';
    name="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment;
    filename="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"

'.base64_encode(file_get_contents($_FILES['oFile']['tmp_name'])).'

------seperator------';

mail($to, $subject, $message, $headers);

?>

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
03. januar 2006 - 21:14 #5
Puha - hvor mon jeg skal sætte det ind i min eksisterende PHP - kan du hjælpe??

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css">
<title>PHP</title>
</head>

<body topmargin="6" leftmargin="4">
<font face="Verdana" size="1">

<?php
if ($_POST['send']) {
    $navn = $_POST['navn'];
    $email = $_POST['email'];
    $telefon = $_POST['telefon'];
    $salgspris = $_POST['salgspris'];
    $overskrift = $_POST['overskrift'];
    $kategori = $_POST['kategori'];
    $tal = $_POST['tal'];
    $proc = $_POST['proc'];
    $beskrivelse = $_POST['beskrivelse'];
    $file = $_POST['file'];
    $udregn = $_POST['salgspris'] * $_POST['tal']/$_POST['proc'];

$mailtil = "info@mitdom.dk";
    $mailfra = "$email";
    mail($mailtil,"Mail fra mit domæne","$navn - $email - $telefon\n$kategori - $overskrift - $salgspris\n\n$beskrivelse","From: $mailfra");

}
?>

<div class="font" id="Layer2" style="position:absolute; left:78; top:30; width:400; height:350; z-index:2">
<div align="left">
Din mail er sendt
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
var days = new Array(8);
days[1] = "s&oslash;ndag"; days[2] = "mandag"; days[3] = "tirsdag"; days[4] = "onsdag"; days[5] = "torsdag"; days[6] = "fredag"; days[7] = "l&oslash;rdag";
var months = new Array(13);
months[1] = "januar"; months[2] = "februar"; months[3] = "marts"; months[4] = "april"; months[5] = "maj"; months[6] = "juni"; months[7] = "juli"; months[8] = "august"; months[9] = "september"; months[10] = "oktober"; months[11] = "november"; months[12] = "december";
var dateObj = new Date(document.lastModified)
var wday = days[dateObj.getDay() + 1]
var lmonth = months[dateObj.getMonth() + 1]
var date = dateObj.getDate()
var fyear = dateObj.getYear()
document.write("" + wday + ", den " + date + ". " + lmonth + " " + fyear)
</SCRIPT>
<br>

<?php
{echo "Tak for din henvendelse, $navn <br><br><br>

Du har oplyst følgende: <br>
<br>kategorien: $kategori
<br>email: $email
<br>telefon: $telefon
<br>salgspris:  $salgspris
<br>overskrift: $overskrift
<br>$beskrivelse

}
?>
</font></body></html>
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
03. januar 2006 - 21:43 #6
Hey... jeg har prøvet at lave en helt Tom html side kun med feltet name='oFile'
...den kalder php siden og jeg modtager også en mail, men der er ikke vedhæftet noget billede - skal der ikke være en upload knap?? Jeg har kun den fra Prontpage Filsending (gennemse og så et felt til filen)

:-((
øv øv...
Avatar billede johan.o Nybegynder
04. januar 2006 - 15:04 #7
Hvis du også lige viser den side med din form på, som sender til ovenstående skal jeg se om jeg kan få dem til at spille sammen :)

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
04. januar 2006 - 15:13 #8
Tak - har den derhjemme - sender den i morgen :-)

//Charlotte
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
04. januar 2006 - 15:17 #9
Jeg lavede en php med din kode:

<?php

if(!is_uploaded_file($_FILES['oFile']['tmp_name'])) {
die("Upload failed."); }

$to='cs@digitell.dk';
$subject='Mailens emne';

$headers='
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="----seperator----"';

$message='
------seperator----
Content-Type: text/plain;
format=flowed;
charset="iso-8859-1";
reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit

';

$message.='Her skriver du evt. tekst indhold af mailen.';

$message.='

------seperator----
Content-Type: '.$_FILES['oFile']['type'].';
name="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment;
filename="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"

'.base64_encode(file_get_contents($_FILES['oFile']['tmp_name'])).'

------seperator------';

mail($to, $subject, $message, $headers);

?>

____________________________________________________

og så bare en form med Prontpage Filsending (feltet input type='file' og name='oFile'.

den oprindelige php ligger  under 03/01-2006 21:14:14 det er gennem den jeg gerne vil have min fil attachment sendt
Avatar billede johan.o Nybegynder
04. januar 2006 - 16:32 #10
Jeg sidder på arbejdet for øjeblikket og roder lidt med det. Hvad er det for en dato (document.lastmodified) er det den dato mailen sendes du er ude efter eller ?

Mvh. Johan
Avatar billede johan.o Nybegynder
04. januar 2006 - 16:34 #11
Har bikset lidt sammen, lad mig høre hvad du får af resultat :)

<?php
if ($_POST['send']) {
    $navn = $_POST['navn'];
    $email = $_POST['email'];
    $telefon = $_POST['telefon'];
    $salgspris = $_POST['salgspris'];
    $overskrift = $_POST['overskrift'];
    $kategori = $_POST['kategori'];
    $tal = $_POST['tal'];
    $proc = $_POST['proc'];
    $beskrivelse = $_POST['beskrivelse'];
    $file = $_POST['file'];
    $udregn = $_POST['salgspris'] * $_POST['tal']/$_POST['proc'];

    if(!is_uploaded_file($_FILES['oFile']['tmp_name'])) { die("Upload failed."); }

    $to='cs@digitell.dk';
    $subject='Mail fra mit domæne';

    $headers='
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
    boundary="----seperator----"';

    $message='
------seperator----
Content-Type: text/plain;
    format=flowed;
    charset="iso-8859-1";
    reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit

';

    $message.=$navn.' - '.$email.' - '.$telefon.'\n'.$kategori.' - '.$overskrift'. - '.$salgspris.'\n\n'.$beskrivelse;

    $message.='

------seperator----
Content-Type: '.$_FILES['oFile']['type'].';
    name="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment;
    filename="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"

'.base64_encode(file_get_contents($_FILES['oFile']['tmp_name'])).'

------seperator------';

    mail($to, $subject, $message, $headers);

$kvit="Tak for din henvendelse, ".$navn."<br><br><br>";
$kvit.="Du har oplyst følgende: <br><br>";
$kvit.="kategorien: ".$kategori."<br>";
$kvit.="email: ".$email."<br>";
$kvit.="telefon: ".$telefon."<br>";
$kvit.="salgspris:  ".$salgspris."<br>";
$kvit.="overskrift: ".$overskrift."<br>".$beskrivelse;
}
?>

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css">
<title>PHP</title>
</head>

<body topmargin="6" leftmargin="4">
<font face="Verdana" size="1">

<div class="font" id="Layer2" style="position:absolute; left:78; top:30; width:400; height:350; z-index:2">
<div align="left">
Din mail er sendt
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
var days = new Array(8);
days[1] = "s&oslash;ndag"; days[2] = "mandag"; days[3] = "tirsdag"; days[4] = "onsdag"; days[5] = "torsdag"; days[6] = "fredag"; days[7] = "l&oslash;rdag";
var months = new Array(13);
months[1] = "januar"; months[2] = "februar"; months[3] = "marts"; months[4] = "april"; months[5] = "maj"; months[6] = "juni"; months[7] = "juli"; months[8] = "august"; months[9] = "september"; months[10] = "oktober"; months[11] = "november"; months[12] = "december";
var dateObj = new Date(document.lastModified)
var wday = days[dateObj.getDay() + 1]
var lmonth = months[dateObj.getMonth() + 1]
var date = dateObj.getDate()
var fyear = dateObj.getYear()
document.write("" + wday + ", den " + date + ". " + lmonth + " " + fyear)
</SCRIPT>
<br>

<?php echo $kvit; ?>

</font></body></html>

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
08. januar 2006 - 14:11 #12
Har prøvet...
får fejlem

Parse error: parse error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in /hsphere/local/home/denni1/salg4180.dk/sider/salgny.php on line 36
Avatar billede johan.o Nybegynder
08. januar 2006 - 16:46 #13
Ja, jeg strikkede det sammen på arbejdet, så tænkte nok der var lidt syntaks fejl :)

Men nu har jeg også ændret lidt således at serveren danner tidspunktet istedet for brugeren.

<?php
if ($_POST['send']) {
    $navn = $_POST['navn'];
    $email = $_POST['email'];
    $telefon = $_POST['telefon'];
    $salgspris = $_POST['salgspris'];
    $overskrift = $_POST['overskrift'];
    $kategori = $_POST['kategori'];
    $tal = $_POST['tal'];
    $proc = $_POST['proc'];
    $beskrivelse = $_POST['beskrivelse'];
    $file = $_POST['file'];
    if($_POST['proc']>0) { $udregn = $_POST['salgspris'] * $_POST['tal']/$_POST['proc']; }

    if(!is_uploaded_file($_FILES['oFile']['tmp_name'])) { die("Upload failed."); }

    $to='cs@digitell.dk';
    $subject='Mail fra mit domæne';

    $headers='
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
    boundary="----seperator----"';

    $message='
------seperator----
Content-Type: text/plain;
    format=flowed;
    charset="iso-8859-1";
    reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit

';

    $message.=$navn.' - '.$email.' - '.$telefon.'
'.$kategori.' - '.$overskrift.' - '.$salgspris.'

'.$beskrivelse;

    $message.='

------seperator----
Content-Type: '.$_FILES['oFile']['type'].';
    name="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment;
    filename="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"

'.base64_encode(file_get_contents($_FILES['oFile']['tmp_name'])).'

------seperator------';

    mail($to, $subject, $message, $headers);

$kvit="Tak for din henvendelse, ".$navn."<br><br><br>";
$kvit.="Du har oplyst følgende: <br><br>";
$kvit.="kategorien: ".$kategori."<br>";
$kvit.="email: ".$email."<br>";
$kvit.="telefon: ".$telefon."<br>";
$kvit.="salgspris:  ".$salgspris."<br>";
$kvit.="overskrift: ".$overskrift."<br>".$beskrivelse."<br>";

setlocale(LC_ALL, 'danish');
$kvit.="Din mail er sendt ".strftime("%A").", den ".strftime("%d. %B %Y")."<br>";
}

?>

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css">
<title>PHP</title>
</head>

<body topmargin="6" leftmargin="4">
<font face="Verdana" size="1">

<div class="font" id="Layer2" style="position:absolute; left:78; top:30; width:400; height:350; z-index:2">
<div align="left"><?php echo $kvit; ?></div>
</div>

</font>
</body>
</html>

Prøv det, og som du nok har set i din mailboks så fik jeg ikke lige ændret din mail adresse da jeg testede første gang :)

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
25. januar 2006 - 08:38 #14
sorry... sorry... sorry... er ikke kommet ret meget videre, men kan se at jeg har modtaget en mail... jeg prøver lige en gang til når jeg kommer hjem i aften...
Tak for din super gode hjælp ind til nu :-)

Mvh Charlotte
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
25. januar 2006 - 09:42 #15
øv - får ikke nogen attachment kun følgende

MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
    boundary="----seperator----"

------seperator----
Content-Type: text/plain;
    format=flowed;
    charset="iso-8859-1";
    reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit

navn: - e-mail: - telefon:
Vælg kategori - overskrift: - salgs pris:

beskrivelse:

------seperator----
Content-Type: application/msword;
    name="brevhoved.doc"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment;
    filename="brevhoved.doc"

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
Avatar billede johan.o Nybegynder
25. januar 2006 - 10:30 #16
Jeg har testet lidt, så prøv at kigge i din mailboks, om der ligger nogle mails med attachment.

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
25. januar 2006 - 11:05 #17
jamen det virker fint det jeg får frem - hvad mon jeg gør forkert...??

//Charlotte
Avatar billede johan.o Nybegynder
25. januar 2006 - 12:25 #18
Her er den kode jeg har brugt i nøjagtig kopi -->

<?php
if(isset($_POST['navn'])) {
    $navn = $_POST['navn'];
    $email = $_POST['email'];
    $telefon = $_POST['telefon'];
    $salgspris = $_POST['salgspris'];
    $overskrift = $_POST['overskrift'];
    $kategori = $_POST['kategori'];
    $tal = $_POST['tal'];
    $proc = $_POST['proc'];
    $beskrivelse = $_POST['beskrivelse'];
    $file = $_POST['file'];
    if($_POST['proc']>0) { $udregn = $_POST['salgspris'] * $_POST['tal']/$_POST['proc']; }

    if(!is_uploaded_file($_FILES['oFile']['tmp_name'])) { die("Upload failed."); }

    $to='cs@digitell.dk';
    $subject='Mail fra mit domæne';

    $headers='
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
    boundary="----seperator----"';

    $message='
------seperator----
Content-Type: text/plain;
    format=flowed;
    charset="iso-8859-1";
    reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit

';

    $message.=$navn.' - '.$email.' - '.$telefon.'
'.$kategori.' - '.$overskrift.' - '.$salgspris.'

'.$beskrivelse;

    $message.='

------seperator----
Content-Type: '.$_FILES['oFile']['type'].';
    name="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment;
    filename="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"

'.base64_encode(file_get_contents($_FILES['oFile']['tmp_name'])).'

------seperator------';

    mail($to, $subject, $message, $headers);

$kvit="Tak for din henvendelse, ".$navn."<br><br><br>";
$kvit.="Du har oplyst følgende: <br><br>";
$kvit.="kategorien: ".$kategori."<br>";
$kvit.="email: ".$email."<br>";
$kvit.="telefon: ".$telefon."<br>";
$kvit.="salgspris:  ".$salgspris."<br>";
$kvit.="overskrift: ".$overskrift."<br>".$beskrivelse."<br>";

setlocale(LC_ALL, 'danish');
$kvit.="Din mail er sendt ".strftime("%A").", den ".strftime("%d. %B %Y")."<br>";
}

?>

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css">
<title>PHP</title>
</head>

<body topmargin="6" leftmargin="4">
<font face="Verdana" size="1">

<div class="font" id="Layer2" style="position:absolute; left:78; top:30; width:400; height:350; z-index:2">
<div align="left"><?php echo $kvit; ?></div>
</div>

</font>
</body>
</html>

Men du viste mig aldrig den side der sender din form, det kan være problemet ligger der :)

Jeg lavede denne form til testen -->

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/strict.dtd">
<html>
<head>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1">
<title>Test.</title>
</head>

<body style="background-color: #FEFEFE;">

<form method="post" action="final_ver.php" enctype="multipart/form-data">
<table><tr>
<td style="text-align: center">Sample picture path :</td>
<td><input type="file" name="oFile" size="100"></td>
</tr><tr>
<td>Navn :</td>
<td><input type="text" name="navn"></td>
</tr><tr>
<td>Email :</td>
<td><input type="text" name="email"></td>
</tr><tr>
<td>Tlf :</td>
<td><input type="text" name="telefon"></td>
</tr><tr>
<td>Salgspris :</td>
<td><input type="text" name="salgspris"></td>
</tr><tr>
<td>Overskrift :</td>
<td><input type="text" name="overskrift"></td>
</tr><tr>
<td>Kategori :</td>
<td><input type="text" name="kategori"></td>
</tr><tr>
<td>Tal :</td>
<td><input type="text" name="tal"></td>
</tr><tr>
<td>Procent :</td>
<td><input type="text" name="proc"></td>
</tr><tr>
<td>Beskrivelse :</td>
<td><input type="text" name="beskrivelse"></td>
</tr><tr>
<td colspan="2" style="text-align: center"><input type="submit" value="Send"></td>
</tr></table>
</form>

</body>
</html>

Prøv det, hvis ikke du kan få det til at virke så vis mig den kode du bruger til at sende formularen.

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
25. januar 2006 - 14:54 #19
skal jeg nok - vender lige tilbage...
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
26. januar 2006 - 04:09 #20
øv - det virker ikke... muligvis fordi jeg mangler en fil: final_ver.php

Jeg har min fil "salg.htm" med min form hvor brugeren taster oplysningerne (det er også her attachment bliver hentet.

Kode______________________________________

<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Du er meget velkommen til at kontakte os via formularen</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css">
</head>

<body topmargin="6" leftmargin="4" link="#D34C1D" vlink="#D34C1D" alink="#D34C1D">

<tr class="tabelfont">
            <td width="417" height="284" bgcolor="#FFFFFF" style="border-right-style: solid; border-right-width: 1; border-left-style:solid; border-left-width:1" valign="top">
            <table border="1" cellspacing="1" style="border-width: 0" width="100%">
              <tr>
                <td width="100%" style="border-style: none; border-width: medium">
                <font face="Verdana" size="1">Du har mulighed for selv at
                annoncere gennem salg4180.dk<br>
                <br>
                Udfyld venligst nedenstående formular og klik på <b>Send</b>, så modtager vi en mail og
                opdatere hjemmesiden med din annonce.</font><p>
                <font face="Verdana" size="1">Læs
                <a target="Main" href="betingelser.htm" style="text-decoration: none">betingelserne</a> her.
                <font color="#D34C1D"><b>OBS</b>... Hele Januar måned er det
                gratis at sætte til salg</font></font></td>
              </tr>
</table>
            <table border="1" cellspacing="1" style="border-width:0; border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="83%" id="AutoNumber1" height="216">
              <tr class="font">
                <td width="100%" style="border-style: none; border-width: medium" height="211">

                <form method="post" action="salg.php" enctype="multipart/form-data" onsubmit="return FrontPage_Form1_Validator(this)" language="JavaScript" name="FrontPage_Form1">
    <input type="hidden" name="tal" id="tabel" size="4"; border: 1 solid #000000" value="10"onFocus="this.blur()" tabindex="2">

    <input type="hidden" name="proc" id="tabel" size="4"; border: 1 solid #000000" value="100"onFocus="this.blur()" tabindex="2">
    <font face="Verdana" size="1">Navn:&nbsp;&nbsp;&nbsp; </font>
<input type="text" name="navn" size="25" style="font-size: 8 pt; font-family: Tahoma; border: 1px solid #000000; " value="navn:" onfocus="if(this.value=='navn:')this.value='';">
<br>
<font face="Verdana" size="1">e-mail:&nbsp; </font>
<input type="text" name="email" size="25" style="font-size: 8 pt; font-family: Tahoma; border: 1px solid #000000; " value="e-mail:"onfocus="if(this.value=='e-mail:')this.value='';">
<br>
<font face="Verdana" size="1">telefon: </font>
<input type="text" name="telefon" size="25" style="font-size: 8 pt; font-family: Tahoma; border: 1px solid #000000; " value="telefon:" onfocus="if(this.value=='telefon:')this.value='';">&nbsp;
<p>
<font size="1">
  <select size="1" name="kategori" style="font-family: Verdana; font-size: 10 px">
  <option selected>Vælg kategori</option>
  <option value="Sofa">Sofa</option>
  <option value="Borde">Borde</option>
  <option value="Stole">Stole</option>
  <option value="Reoler">Reoler</option>
  <option value="Lamper">Lamper</option>
  <option value="Elektronik">Elektronik</option>
  <option value="Alt Andet">Alt Andet</option>
  </select></font></p>
<p>
<font face="Verdana" size="1">Overskrift:</font><font size="1">&nbsp;<input type="text" name="overskrift" size="31" style="font-size: 8 pt; font-family: Tahoma; border: 1px solid #000000; " value="overskrift:" onfocus="if(this.value=='overskrift:')this.value='';"><br>
<font face="Verdana">Salgspris: </font>&nbsp;<!--webbot bot="Validation" s-display-name="salgs pris:" s-data-type="Number" s-number-separators=".," s-validation-constraint="Greater than or equal to" s-validation-value="50" --><input type="text" name="salgspris" size="25" style="font-size: 8 pt; font-family: Tahoma; border: 1px solid #000000; " value="salgs pris:" onfocus="if(this.value=='salgs pris:')this.value='';"><br>

    <br>

<textarea rows="6" name="beskrivelse" cols="50" style="font-family: Tahoma; font-size: 8 pt; border: 1px solid #000000; ">beskrivelse:</textarea>
<br>
&nbsp;</font></p>
<p>
<font face="Verdana" size="1">vedhæft billede:<input type=file har name=oFile size="20"></font></p>
<p>
<font face="Verdana" size="1">, kommer snart. Du kan indtil
videre sende billede pr. mail på <a href="mailto:salg@salg4180.dk">
salg@salg4180.dk</a> </font>&nbsp;<br><br>
<input type="submit" value="Send" name="send" style="font-family: Tahoma; font-size: 8 pt; font-weight: bold; background-color: #FFFFFF; border: 1px solid #000000; ">&nbsp;&nbsp;
<input type="reset" value="Nulstil" name="reset" style="font-family: Tahoma; font-size: 8 pt; font-weight: bold; background-color: #FFFFFF; border: 1px solid #000000; ">
</p>
</form>
</font>

</table>

</body>

</html>
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
26. januar 2006 - 04:14 #21
via salg.htm bliver salg.php hentet som siger "TAK" til brugeren. Her bliver salgspris også valideret

det er min salg.php jeg ikke kan få til at virke.

Jeg sender lige koden for den oprindelige salg.php

Kode------------------------------
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css">
<title>Lamper</title>
</head>

<body topmargin="6" leftmargin="4">
<font face="Verdana" size="1">

<?php
if ($_POST['send']) {
    $navn = $_POST['navn'];
    $email = $_POST['email'];
    $telefon = $_POST['telefon'];
    $salgspris = $_POST['salgspris'];
    $overskrift = $_POST['overskrift'];
    $kategori = $_POST['kategori'];
    $tal = $_POST['tal'];
    $proc = $_POST['proc'];
    $beskrivelse = $_POST['beskrivelse'];
    $file = $_POST['file'];
    $udregn = $_POST['salgspris'] * $_POST['tal']/$_POST['proc'];
    if($udregn < 100){$belob=$udregn;
}
else {$belob=$_POST['proc'];
}

$mailtil = "salg@salg4180.dk";
    $mailfra = "$email";
    mail($mailtil,"Mail fra salg4180","$navn - $email - $telefon\n$kategori - $overskrift - $salgspris\n\n$beskrivelse","From: $mailfra");

}

?>
<div class="font" id="Layer2" style="position:absolute; left:78; top:30; width:400; height:350; z-index:2">
<div align="left">
Din mail er sendt
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
var days = new Array(8);
days[1] = "s&oslash;ndag"; days[2] = "mandag"; days[3] = "tirsdag"; days[4] = "onsdag"; days[5] = "torsdag"; days[6] = "fredag"; days[7] = "l&oslash;rdag";
var months = new Array(13);
months[1] = "januar"; months[2] = "februar"; months[3] = "marts"; months[4] = "april"; months[5] = "maj"; months[6] = "juni"; months[7] = "juli"; months[8] = "august"; months[9] = "september"; months[10] = "oktober"; months[11] = "november"; months[12] = "december";
var dateObj = new Date(document.lastModified)
var wday = days[dateObj.getDay() + 1]
var lmonth = months[dateObj.getMonth() + 1]
var date = dateObj.getDate()
var fyear = dateObj.getYear()
document.write("" + wday + ", den " + date + ". " + lmonth + " " + fyear)
</SCRIPT>
<br>

<?php
{echo "Tak for din henvendelse, $navn <br><br><br>

Du har oplyst følgende for din annonce: <br>
<br>kategorien: $kategori
<br>email: $email
<br>telefon: $telefon
<br>salgspris:  $salgspris
<br>overskrift: $overskrift
<br>$beskrivelse

<br><br>
Vi beder dig overføre kr. $belob,- til reg nr: 7607 & kontonr: 0001042345 <br>
så opdateres hjemmesiden med din annonce så snart pengene er modtaget.
Du skal beregne ca 2 hverdage før opdateringerne er klar.<br><br><br>

Med venlig hilsen <br>
Salg4180.dk";
}
?>
</font></body></html>

kode slut----------------------------------------

Håber meget det kan hjælpe dig

Mvh Charlotte
Avatar billede johan.o Nybegynder
26. januar 2006 - 21:55 #22
Uha Charlotte, det var en grim blanding du postede der :)

Du har nu vist mig to sider :

1.: salg.htm
2.: salg.php

Og salg.htm sender formular indholdet til salg.php ! Fint så langt.

Lad salg.htm være som den er, der er mange 'fejl' i den men det kan vi snakke om senere. Jeg tror salg.htm gør som du vil have så vi venter med at gøre mere ved den.

Derimod skal du tage det som jeg poster herunder og gemme det i en fil du kalder salg.php.

Du kan evt. tage en kopi af den fil du har allerede der hedder salg.php....fordi indholdet skal skiftes ud med det jeg poster herunder.

Kopier herfra -->

<?php
if (isset($_POST['navn'])) {
    $navn = $_POST['navn'];
    $email = $_POST['email'];
    $telefon = $_POST['telefon'];
    $salgspris = $_POST['salgspris'];
    $overskrift = $_POST['overskrift'];
    $kategori = $_POST['kategori'];
    $tal = $_POST['tal'];
    $proc = $_POST['proc'];
    $beskrivelse = $_POST['beskrivelse'];
    $file = $_POST['file'];
    if($_POST['proc']>0) { $udregn = $_POST['salgspris'] * $_POST['tal']/$_POST['proc']; }

    if(!is_uploaded_file($_FILES['oFile']['tmp_name'])) { die("Upload failed."); }

    $to='cs@digitell.dk';
    $subject='Mail fra mit domæne';

    $headers='
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
    boundary="----seperator----"';

    $message='
------seperator----
Content-Type: text/plain;
    format=flowed;
    charset="iso-8859-1";
    reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit

';

    $message.=$navn.' - '.$email.' - '.$telefon.'
'.$kategori.' - '.$overskrift.' - '.$salgspris.'

'.$beskrivelse;

    $message.='

------seperator----
Content-Type: '.$_FILES['oFile']['type'].';
    name="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment;
    filename="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"

'.base64_encode(file_get_contents($_FILES['oFile']['tmp_name'])).'

------seperator------';

    mail($to, $subject, $message, $headers);

$kvit="Tak for din henvendelse, ".$navn."<br><br><br>";
$kvit.="Du har oplyst følgende: <br><br>";
$kvit.="kategorien: ".$kategori."<br>";
$kvit.="email: ".$email."<br>";
$kvit.="telefon: ".$telefon."<br>";
$kvit.="salgspris:  ".$salgspris."<br>";
$kvit.="overskrift: ".$overskrift."<br>".$beskrivelse."<br>";

setlocale(LC_ALL, 'danish');
$kvit.="Din mail er sendt ".strftime("%A").", den ".strftime("%d. %B %Y")."<br>";
}

?>

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css">
<title>PHP</title>
</head>

<body topmargin="6" leftmargin="4">
<font face="Verdana" size="1">

<div class="font" id="Layer2" style="position:absolute; left:78; top:30; width:400; height:350; z-index:2">
<div align="left"><?php echo $kvit; ?></div>
</div>

</font>
</body>
</html>

kopier kun hertil !

Så prøv at teste ved at gå ind i din formular, vælge en fil i browse funktionen, og tryk send. Så skulle filen gerne være vedhæftet den mail du modtager...håber jeg :)

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
31. januar 2006 - 08:10 #23
Hey og go morgen... det virker fint uden fejl medd, men jeg får følgende mail uden attachment .... Kan det være udbyderen "Surftown.dk" der ikke understøtter - jeg kan jo se når du sender til min mail adr, får jeg en mail med attachment - hvem har du som udbyder??....

Mvh Charlotte
_______________________________________

MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
    boundary="----seperator----"

------seperator----
Content-Type: text/plain;
    format=flowed;
    charset="iso-8859-1";
    reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit

cs - cs - cs
Vælg kategori - cs - 1200

beskrivelse:

------seperator----
Content-Type: image/pjpeg;
    name="sosimage.jpg"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment;
    filename="sosimage.jpg"

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
Avatar billede johan.o Nybegynder
31. januar 2006 - 10:07 #24
Hm, jeg har blot testet hjemmefra (TDC). Hvis du stadig har min email adresse, kan du så ikke prøve at sende en mail med et eller andet vedhæftet, så er det nemmere at se hvad der egentlig sker ? :)

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
31. januar 2006 - 11:25 #25
Jep... det er gjort...
Avatar billede johan.o Nybegynder
31. januar 2006 - 11:31 #26
salg.php var vedhæftet fint - lige til at åbne :)

Så det virker i disse situationer :

Fra mig til dig.
Fra mig til mig.
Fra dig til mig.

Men det kokser åbenbart fra dig til dig ???????

Jeg er umiddelbart helt blank :)

Mvh. Johan
Avatar billede johan.o Nybegynder
31. januar 2006 - 11:36 #27
Næ hov, du har jo blot sendt mig en mail med en vedhæftet fil :)

Du skal selvfølgelig skrive min email adresse ind i det script vi arbejder med og så vedhæfte en eller anden fil som du så sender sammen med de andre informationer.

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
31. januar 2006 - 12:54 #28
nååhh... :-) selvølgelig.. kan jeg først gøre i aften :-)
Mvh Charlotte
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
12. februar 2006 - 09:46 #29
ups - mangler din email til min php.... sorry for den lange svartid - kan ike komme på exchange hjemmefra :-(
Avatar billede johan.o Nybegynder
12. februar 2006 - 10:45 #30
Hej igen :)

Har sendt den til dig.

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
12. februar 2006 - 15:02 #31
Hey... så har jeg vedhæfte attachment og sendt via salg.php, men til din mail adresse istedet for min egen... er lidt spændt på udfaldet...

Mvh Charlotte
Avatar billede johan.o Nybegynder
12. februar 2006 - 16:02 #32
Hm, vedhæftningen virker ikke, vi er tæt på :) men ikke helt endnu.

Jeg kan se at der står en fejl meddelelse i mailens header ang. mailens emne.

Prøv at ændre i scriptet således at der ikke står :

Mail fra mit domæne

men istedet står f.eks. :

Testmail

Husk at der ikke må være linje skift i emnet så linjen i scriptet skal se således ud :

  $subject='Testmail';

og så prøv igen :)

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
13. februar 2006 - 09:58 #33
Det lyder fint, jeg prøver - takker

Mvh
Charlotte
Avatar billede johan.o Nybegynder
26. februar 2006 - 13:33 #34
Jeg fik din mail, men har ikke haft tid før nu til at svare :)

Lav lige en nøjagtig kopi af det kode du bruger og post det her igen....og det skal være hele den kode du bruger og en nøjagtig kopi :)

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
28. februar 2006 - 19:29 #35
Heyyyy

koden kommer her...

______________________

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css">
<title>Lamper</title>
</head>

<body topmargin="6" leftmargin="4">
<font face="Verdana" size="1">

<?php
if (isset($_POST['navn'])) {
    $navn = $_POST['navn'];
    $email = $_POST['email'];
    $telefon = $_POST['telefon'];
    $salgspris = $_POST['salgspris'];
    $overskrift = $_POST['overskrift'];
    $kategori = $_POST['kategori'];
    $tal = $_POST['tal'];
    $proc = $_POST['proc'];
    $beskrivelse = $_POST['beskrivelse'];
    $file = $_POST['file'];
    if($_POST['proc']>0) { $udregn = $_POST['salgspris'] * $_POST['tal']/$_POST['proc']; }

    if(!is_uploaded_file($_FILES['oFile']['tmp_name'])) { die("Upload failed."); }

    $to='johan@twobarrel.dk';
    $subject='Mailframitdomæne';

    $headers='
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
    boundary="----seperator----"';

    $message='
------seperator----
Content-Type: text/plain;
    format=flowed;
    charset="iso-8859-1";
    reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit

';

    $message.=$navn.' - '.$email.' - '.$telefon.'
'.$kategori.' - '.$overskrift.' - '.$salgspris.'

'.$beskrivelse;

    $message.='

------seperator----
Content-Type: '.$_FILES['oFile']['type'].';
    name="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment;
    filename="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"

'.base64_encode(file_get_contents($_FILES['oFile']['tmp_name'])).'

------seperator------';

    mail($to, $subject, $message, $headers);

$kvit="Tak for din henvendelse, ".$navn."<br><br><br>";
$kvit.="Du har oplyst følgende: <br><br>";
$kvit.="kategorien: ".$kategori."<br>";
$kvit.="email: ".$email."<br>";
$kvit.="telefon: ".$telefon."<br>";
$kvit.="salgspris:  ".$salgspris."<br>";
$kvit.="overskrift: ".$overskrift."<br>".$beskrivelse."<br>";

setlocale(LC_ALL, 'danish');
$kvit.="Din mail er sendt ".strftime("%A").", den ".strftime("%d. %B %Y")."<br>";
}

?>

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css">
<title>PHP</title>
</head>

<body topmargin="6" leftmargin="4">
<font face="Verdana" size="1">

<div class="font" id="Layer2" style="position:absolute; left:78; top:30; width:400; height:350; z-index:2">
<div align="left"><?php echo $kvit; ?></div>
</div>

</font>
</body>
</html>
________________________

Håber det lykkes

Mvh Charlotte
Avatar billede johan.o Nybegynder
28. februar 2006 - 20:47 #36
Hej igen :), så tror jeg den er der. Der er et mellemrum for meget, og hvis jeg nu havde checket hos min udbyder istedet for kun at checke lokalt, så havde vi opdaget det noget før men 'never mind' :)

Mellemrummet, eller linjeskiftet, som det egentlig er var i $headers=... linjen.

Derudover har du lidt rod i html delen, du har f.eks. to <html> tags.

Jeg har rettet fejlen og ryddet lidt op i din html i denne kode, så prøv den istedet :

<?php
if (isset($_POST['navn'])) {
    $navn = $_POST['navn'];
    $email = $_POST['email'];
    $telefon = $_POST['telefon'];
    $salgspris = $_POST['salgspris'];
    $overskrift = $_POST['overskrift'];
    $kategori = $_POST['kategori'];
    $tal = $_POST['tal'];
    $proc = $_POST['proc'];
    $beskrivelse = $_POST['beskrivelse'];
    $file = $_POST['file'];
    if($_POST['proc']>0) { $udregn = $_POST['salgspris'] * $_POST['tal']/$_POST['proc']; }

    if(!is_uploaded_file($_FILES['oFile']['tmp_name'])) { die("Upload failed."); }

    $to='johan@twobarrel.dk';
    $subject='Mailframitdomæne';

    $headers='MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
    boundary="----seperator----"';

    $message='
------seperator----
Content-Type: text/plain;
    format=flowed;
    charset="iso-8859-1";
    reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit

';

    $message.=$navn.' - '.$email.' - '.$telefon.'
'.$kategori.' - '.$overskrift.' - '.$salgspris.'

'.$beskrivelse;

    $message.='

------seperator----
Content-Type: '.$_FILES['oFile']['type'].';
    name="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment;
    filename="'.basename($_FILES['oFile']['name']).'"

'.base64_encode(file_get_contents($_FILES['oFile']['tmp_name'])).'

------seperator------';

    mail($to, $subject, $message, $headers);

$kvit="Tak for din henvendelse, ".$navn."<br><br><br>";
$kvit.="Du har oplyst følgende: <br><br>";
$kvit.="kategorien: ".$kategori."<br>";
$kvit.="email: ".$email."<br>";
$kvit.="telefon: ".$telefon."<br>";
$kvit.="salgspris:  ".$salgspris."<br>";
$kvit.="overskrift: ".$overskrift."<br>".$beskrivelse."<br>";

setlocale(LC_ALL, 'danish');
$kvit.="Din mail er sendt ".strftime("%A").", den ".strftime("%d. %B %Y")."<br>";
}

?>

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css">
<title>PHP</title>
</head>

<body topmargin="6" leftmargin="4">
<font face="Verdana" size="1">

<div class="font" id="Layer2" style="position:absolute; left:78; top:30; width:400; height:350; z-index:2">
<div align="left"><?php echo $kvit; ?></div>
</div>

</font>
</body>
</html>

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
01. marts 2006 - 08:25 #37
hhmm... go morgen - nu har jeg gjort som jeg fik besked på :-) og den sender oss min formular, men nu modtager jeg ikke nogen mail... jeg har naturligvis rettet adressen fra din til min egen :-) kan det være min udbyder?? skal jeg ind et eller andet sted hos surftown og sætte et flueben eller noget??

Mvh Charlotte
Avatar billede johan.o Nybegynder
01. marts 2006 - 10:25 #38
Hm, når du skriver at der ikke sendes en mail, er det så fordi der ikke sker noget, eller får du rent fakisk en besked om at mailen ikke kunne leveres ?

Får du den afsluttende besked på skærmen, om at der er sendt en mail ?

Prøv at skrive min email adresse ind og send.

Der burde ikke være nogen flueben eller andet du skal aktivere hos udbyderen.

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
01. marts 2006 - 14:32 #39
den bliver fint sendt med de oplysninger som... tak for din henvendelse bla bla... Din mail er sendt... dato...

jeg sender
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
02. marts 2006 - 10:58 #40
Jeg har nu rettet min email om til din og sendt formen igen... modtager du en email??

Mvh Charlotte
Avatar billede johan.o Nybegynder
02. marts 2006 - 11:19 #41
Ja, den fungere god fin. Der var vedhæftet et billede af et 1 tal :)

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
02. marts 2006 - 11:21 #42
det var sku mærkeligt???? Jeg har ikke modtaget nogen mail... prøver lige igen
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
02. marts 2006 - 11:28 #43
Jeg sender en fra mit arbejde til min email og ser hvad der sker - selv om det ikke skulle have nogen betydning....

Mvh Charlotte
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
02. marts 2006 - 11:36 #44
SSUUUPPPPEEERRRR!!!!!!!!!! Det virker - jeg har lige modtaget en mail med attachment!!
1000 tak for kampen :-) ved ikk hvorfor jeg ikke fik nogen mail sidst - måske fordi jeg gjorde det tidligt på morgenen ;-)

Rigtig godt gået!
Velfortjente point er på vej

Mvh Charlotte
Avatar billede johan.o Nybegynder
02. marts 2006 - 16:09 #45
Jamen så tror jeg at jeg ligger et svar :)

Mvh. Johan
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
03. marts 2006 - 11:16 #46
1000 takker

Mvh Charlotte
Avatar billede johan.o Nybegynder
03. marts 2006 - 15:46 #47
Tak for points :)

Mvh. Johan