Avatar billede tisbris Nybegynder
27. december 2005 - 13:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation på USB Flash RAM

Som overskriften antyder... er det muligt at have en diskless installation af windows xp, dvs installere win xp på en usb-stick?

Har googlet lidt men ikke fundet frem til svaret, men faldt over dette http://www.tomshardware.com/2005/09/09/windows_in_your_pocket/index.html men er ikke klar over om det kun virker til restore eler om det er muligt at have en installation kørende på usb-sticken?
Avatar billede ramme88 Nybegynder
27. december 2005 - 13:13 #1
DET MÅ DU ALDRIG GØRE!! SKIDTET KAN BRÆNDE SAMMEN!
Avatar billede tisbris Nybegynder
27. december 2005 - 13:30 #2
Det må du meget gerne forklare lidt nærmere....der findes jo adskellige Linux varianter der kan håndtere dette - hvad er det der gør Win XP til 'Farlig'  ;-)
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2005 - 14:09 #3
Ja jeg er da også interesseret i at høre om de store problemer det kan afstedkomme, jeg har skrevet lidt om boot fra uSB på http://www.helgec.dk/usb_boot.html og rent teknisk burde det kunne lade sig gøre ved at placere mappen i386 på usb-sticken efter at denne er gjort bootbar og derefter starte installationen fra i386. XP vil dog næppe være aktuel den kræver simpelthen for meget plads, men 2k burde fint kunne køre
Avatar billede tisbris Nybegynder
27. december 2005 - 14:16 #4
jeg sidder netop nu og læser en tråd, hvor det ser ud til at kunne lade sig gøre også med XP

http://www.911cd.net/forums//index.php?showtopic=14181
Avatar billede off-line Nybegynder
27. december 2005 - 14:32 #5
Ramme88 er lukket ned, på grund af useriøse indlæg.
http://www.eksperten.dk/spm/674875
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2006 - 09:01 #6
Lidt status ?????
Avatar billede tisbris Nybegynder
03. januar 2006 - 16:58 #7
Status..

hvis du læser det link jeg lagde d. 27/12 14:16, så vil du se at det kan lade sig gøre, men det er vigtig at man læser hele tråden ellers risikere man at brænde sin usb stick af. Det er vigtig at usb-stick får installeret EWF-filter !!!!!

ligger lige et svar til mig selv, da jeg selv fandt løsningen.

PS. jeg har ikke selv prøvet dette endnu, da jeg ikke har en usb-stik der er stor nok :-(