Avatar billede paletski Nybegynder
26. december 2005 - 21:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spil i netværk

Kan det lade sig gøre at spille i netværk udelukkende via et krydset kabel eller skal man bruge en router? Min bror og jeg sidder med hver vores bærbare og vil gerne spille lidt Call of Duty og andet mod hinanden, men vi kan sgu ikke finde ud af at få det sat op...
Der er ikke noget problem med at finde hinandens computere i windows, så vi kan udveksle filer og mapper...

Håber der er nogen her, der kan hjælpe! Og gerne i super-pædagogisk sprog, da jeg er en arm til computere!

Tak for det...
Avatar billede ramme88 Nybegynder
27. december 2005 - 00:45 #1
Gå ned til din lokale slagter og bed om 20 meter medister! Forbind pc'erne med dette lange stykke grisetarm og så skal du se spil i netværk så det basker langt ned ad væggene!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. december 2005 - 01:35 #2
Der skulle ikke være nogen forskel på om der er router eller krydset kabel. Enste forskel er at i selv skal sætte ipaddresserne ind, når det er krydset kabel, da der jo ikke er nogen dhcp-server tilgængelig. Windows vil forsøge at sætte en 169 addresse ind, men det er ikke altid det virker, så derfor er det bedre at sætte en fast addresse ind.

Klik start | indstillinger | netværksforbindelser
Højreklik LAN-forbindelsen og vælg egenskaber.
Marker tcp/ip og klik egenskaber
Klik "Brug følgende ipaddresse" og sæt disse ipaddesser ind:

pc 1:
ipaddresse: 192.168.1.2
undernetmaske: 255.255.255.0

pc 2:
ipaddresse: 192.168.1.3
undernetmaske: 255.255.255.0

Genstart begge computere og så burde det virke.

Husk at vælge "play on lan" når i starter spillene. Hvis det ikke virker, så slå firewall'en fra i begge maskiner.
Det gør i i kontrolpanelet under sikkerhedscenter.
Avatar billede paletski Nybegynder
29. december 2005 - 02:37 #3
Tak for hjælpen, Tommy...
Ramme, find noget spændende at bruge tiden på...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. december 2005 - 09:16 #4
Velbekomme og takker for point ;)