Avatar billede leif Seniormester
26. december 2005 - 17:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forbedre/Fjerne en fejl besked

Hej,

Kan man undgå at hvis man har et Encrypted field på en form at den brokker sig når personen mangler Keyen ?

Det er fordi det meste af det skal ligge åbent, men et enkelt felt skal være encrypted så der kun er få mennesker der kan læse det.

Hvad man kan sige at den bare skal lave feltet Hidden ved manglede Encryption key eller i det mindste komme op og sige fx. Kontakt Admin for at få de manglende oplysninger eller lign. ?

På forhånd tak.

/Leif
Avatar billede leif Seniormester
29. december 2005 - 22:18 #1
Umiddelbart kunne en løsning som det ser ud til være at Hide-When personen mangler er Role, men den kommer så korrekt ikke op med feltet, men brokker sig stadig om manglende Encryption Key når jeg åbner recorden.
Avatar billede jogii Nybegynder
01. januar 2006 - 18:21 #2
Så placer feltet på en "Computed Subform", som kun bliver indlæst når du har den passende rolle.
Funktionen til angivelse af subform kunne ligne følgende:

@If( @UserRoles = "[passendeRolle]"; "subSomIndeholderKrypteretFelt"; "")

Problemet med Hide-When er at feltet BLIVER indlæst og beregnet og hele molevitten. Det er Computed subform du skal have.

Bemærk dog at man ikke kan genberegne/indlæse subforms senere vha f.eks. ændrede værdier og tryk på <F9>. Men her ville Hide-When virke.