Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
17. december 2005 - 01:36 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Sortering efter dato i en postmappe efter en søgning

Kan man få Notes til at sortere efter dato når man har lavet en søgning.
Alle sorteringsknapperne forsvinder efter en søgning.
Jeg bruger Notes 6.5.1
Avatar billede jogii Nybegynder
18. december 2005 - 16:05 #1
Du kan i søgelinien yderst til højre trykke på et link der på engelsk hedder "More" , på dansk hedder den vistnok "Mere". Når du har trykket på den er der en mulighed for at vælge "Sort results by". Her er default sat til "Relevance". Næsten enhver anden sorteringsindstilling giver mulighed for at sortere efter dato. Specielt "Keep current order (sortable)" er anvendelig, da du efterfølgende kan sortere på alle kolonner.
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
19. december 2005 - 19:07 #2
Det virker.
Tusind tak for hjælpen.
Avatar billede jogii Nybegynder
19. december 2005 - 21:44 #3
"By Relevance" er en sorteringsmetode hvor ordets antal af forekomster bliver vægtet med dokumentets størelse. Meget praktisk i mange sammenhæng, men irriterende i andre sammenhæng. Googles vægtning af antallet af referencer er selvfølgelig bedre, men nok ikke særlig anvendelig i et internt net.
Avatar billede jogii Nybegynder
19. december 2005 - 21:50 #4
obs, når du vil tildele point skal det gøres ved at fordele pointene på alle dem som har svaret på dit spørgsmål. Når du vil hive nogle af pointene hjem til dig selv så svarer du på dit eget spørgsmål. Jeg ved det kan virke forvirrende første gang (og anden gang for den sags skyld) man prøver at tildele point.

Men jeg synes ikke jeg skal have 200 point for dette svar. Det var rimelig simpelt. Giv mig 30 og giv 170 til dig selv, så har du fordelt point så det passer :-)

(Dette er ikke falsk beskedenhed. Det var et nemt spørgsmål, så behold resten selv)
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
23. december 2005 - 23:33 #5
Hej jogii.
Det er under protest at jeg gør som du beder mig om.
Jeg kan fortælle dig at vores IT afd ikke syntes det er let. de har altid holdt på at det ikke var muligt.