Avatar billede videostabilizer Nybegynder
16. december 2005 - 17:31 Der er 1 løsning

Se disse NAS'er ikke samme model?

Jeg er på udkik efter en NAS, jeg har en Synology Disk Station DS-101g+ på mit arb. men jeg er ikke helt tilfreds og den er også dyr.

Jeg har derfor kikket lidt på EDBpriser og fundet:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92312
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153857
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161559

Sidet nævnte koster 200 mindre men er der ikke tale om samme OEM?

Er der nogen der har erfaring med ovennævnte?

Et overordnet problem med alle NAS'er jeg har læst om er at netværkshastigheden er meget langsom. Selv på DS-101g+, som har GigaLAN, er hastigheden langt under 100Mb. Det undre mig at man ikke kan få en højere hastighed.

Andre ting jeg ikke kan lide ved DS-101g+ er:
- Jeg har problemer med at forblive logget in, fra tid til anden skal man taste sit login når man forsøger at gå på et netværksdrev.
- Det er irriterende at der ligger nogle pre-differeret drive som ikke kan sletttes/omdøbes
- Langsom og lidt rodet web user interface
- Pænt design, synd at den ikke kan stå fremme pga. larmen

På plus siden er dog: ftp delen er god. Også det medfølgende backup program er godt da det ikke alene gemmer filerne men også tidligere generationer af filerne og dermed er man også sikret imod fejlagtige ændringer. Også smart med one-touch kopi funktionen der gør det muligt at kopiere indholdet af en USB-key ved et enkelt tryk.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
15. december 2006 - 00:17 #1
Lukker