Avatar billede juks Novice
12. december 2005 - 17:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

tekst felter direkte eller ?

hej er ny i postgreSQL.

hvis man skal lave en database over fx  nogle cdér.
og har kommentare til hver enkel cd skal de så ligges direkte i cd tabellen som et tekst felt eller i en sep tekst tabel det er jo ikke alle cd der har kommentare og tekst fylder vel en del eller ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2005 - 18:03 #1
VARCHAR vil ikke fylde ret meget i recorden hvis der ikke er nogle data

TEXT vil blive opbevaret andtesteds end i recorden

så jeg kan ikke se nogen grund til at du har en seperat tabel
Avatar billede juks Novice
12. december 2005 - 18:06 #2
ok tak for svaret kommer bare fra acces der er det ikke smart at gøre
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2005 - 18:08 #3
eneste argument mod samme tabel jeg kan se er hvis udviklerne er glade for SELECT * FROM
Avatar billede juks Novice
12. december 2005 - 18:47 #4
ok takker. kan jeg ikke få din mail så kan du måske løbe vores db og ER igennem :;-)
smid lige et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2005 - 19:02 #5
arne_v@mail.danbbs.dk

men jeg har meget travlt for tiden s[ jeg ved ikke hvor meget tid jeg kan afse til det

og svar
Avatar billede juks Novice
12. december 2005 - 19:04 #6
takker det er en meget lille db skal nok give gode point vender tilbage når vi når dertil hvor vi tror vi er færdige