Avatar billede mr_green Nybegynder
24. april 2001 - 10:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PL/SQL Database Links problemer

Jeg har oprettet et database link, men linket connecter automatisk til en gammel database som er blevet slettet da vi skiftede til en nyere version af Oracle, hvad kan der være galt??

fejlene:

ORA-04052: error occurred when looking up remote object db1.DUAL@db1.WORLD

ORA-00604: error occurred at recursive SQL level 1

ORA-02085: database link db1.WORLD connects to db15.WORLD

Avatar billede Slettet bruger
24. april 2001 - 10:43 #1
Der er en init.ora parameter som hedder \'global_names\'. Du skal nok sætte den til false.

Det burde kunne gøres dynamisk. Altså med ALTER SYSTEM SET GLOBAL_NAMES=FALSE;

Description    : Specifies whether a database link is required to have the same name as the database to which it connects. When FALSE, no check is performed. For  consistent naming conventions in distributed processing, set this parameter to TRUE.
Range of Values: TRUE | FALSE
Default Value  : TRU
Avatar billede mr_green Nybegynder
24. april 2001 - 10:55 #2
Kan man ændre den tilbage til True igen uden problemer??
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2001 - 11:28 #3
Ja - Det kan du roligt. Men så virker linket jo ikke. :)