Avatar billede hijklm Juniormester
09. december 2005 - 13:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er det en god handel?

Kan jeg ikke lige få en umiddelbar vurdering på om dette er en god handel:

1 stk. Canon EOS 300D kamera med 512Mb hukommelseskort, forsikring indtil 2007 og under 2 år gammelt.
Der medfølger desuden et Canon 28-90mm objektiv, en Rowie-taske og så denne blitz: www.cullmann-foto.de/en/products/flashes/digital/20_AF_DIGITAL.htm

Alt sammen for 4400 kr.
Er det et godt køb?
Avatar billede old-faithful Praktikant
09. december 2005 - 13:20 #1
Det ligner da et godt tilbud. Du kan i øvrigt sammenligne med danske priser ved at se på edb-priser: http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=6&Sort=Wanted&Soegeord=eos+300d

Hvis du køber kameraet igennem en tysk forhandler, bør du være opmærksom på, at der muligvis kun medfølger tysk-sproget manual...
Avatar billede re-flex Nybegynder
11. december 2005 - 13:44 #2
Idet at der både følger hukommelse og flash med er prisen rimelig vil jeg sige. Dog skal du være opmærksom på at det er et gammelt kamera du køber. Du får ikke samme hastigheder som ved Canon 350D eller Nikon D50. Opstartstiden er ca. 3 sekunder, hvor den ved de andre er under 0.5 sekunder, sandsynligt endnu mindre.

Objektivet er ikke i verdensklasse. Dette objektiv er dog udemærket i forhold til sin pris og er oprindeligt lavet med henblik på analog kameraer. Derfor får du ikke noget som hedder vidvinkel da brændvidden er 28mm som det mindste. Da denne faktor så skal ganges med 1.6 pga. crop-faktoren får du noget som ligner 44mm. Du skal helst have et objektiv som starter omkring 18mm når det skal sidde på et digital SLR kamera.

Flash'en ved jeg ikke noget om, men den understøtter E-TTL osv, hvilket er en fordel, ved brug af EX-series Speedlite flash'es. Ved ikke om den også virker 100% med den medfølgende flash, men det går jeg ud fra den gør.

Hvis jeg skulle vælge noget ville jeg hellere gå efter dette:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=42526735

eller

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=42526851
+
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=42379705

Merprisen er ca. 500-600 kroner, men du får et meget bedre kameraer. Bedre end Canon 350D.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2005 - 21:32 #3
personligt ville jeg ikke selv købe det ,da kameraet er et plast kamera .

For 4000 kan man få et brugt 10d kamera som er i semi proff klassen brugt ellers kig på 60d

Jeg har selv haft 10d så jeg kender forskellen
Avatar billede hijklm Juniormester
13. januar 2006 - 11:03 #4
Lukker. Det blev et 300D og er ikke skuffet.