Avatar billede mortenbock Nybegynder
06. december 2005 - 17:47 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er konceptet?

Hejsa.

Jeg sidder og bikser lidt med en forretningsidé der omfatter en model a'la det her:

Man har en server med en database der indeholder en masse informationer og binære filer. Oven på den laver man noget ASP halløj, der kan omdanne denne info til XML.

Når man så skal hente disse XML data over til et website der ligger på en anden server, benytter man sig så af en HTML side og noget Javascript til at hente info, eller skal man have noget serverside med for at det kan lade sig gøre?

Og kan man overhovedet hive binære filer ud gennem et XML feed?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2005 - 18:34 #1
Du kan base64 encode de binære data og sende det som XML

Men jeg er ikke sikker på at det er det smarteste
Avatar billede mortenbock Nybegynder
06. december 2005 - 19:29 #2
Nej det er måske lige så smart at sende et link til filen i stedet.

Men mht indhentning af informationerne, kan man så klare sig uden serverside scripting?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2005 - 06:58 #3
Avatar billede kedde65 Praktikant
27. januar 2006 - 09:14 #4
Det kommer meget an på hvad projektet konkret går ud på. Der findes jo det der hedder webservices. Det er netop, hvis 2 forretningspartnere ønsker at udveksle data mellem deres systemer. Så kan det bruges.

Der laver du noget serverside asp.net der så stiller XML til rådighed på en given adresse. Denne adresse kan dine forretningspartnere så trække direkte fra din webservice. ata bliver transporteret via. SOAP protokol.

Dette kunne også være et scenarie, hvis du "blot" skal udveksle mellem 2 webservere.

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede mortenbock Nybegynder
14. februar 2006 - 22:25 #5
smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2006 - 22:32 #6
hvem ?
Avatar billede mortenbock Nybegynder
27. september 2006 - 20:06 #7
Begge to :-) Må hellere få lukket her.
Avatar billede kedde65 Praktikant
27. september 2006 - 21:32 #8
Jeg ved ikke om det var mig du mente, men jeg smider da også et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2006 - 23:15 #9
ditto