Avatar billede reginho Nybegynder
05. december 2005 - 11:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg vist XML filer i en browser?

Hej

Fra en tidligere kollega, har jeg overtaget en række XML filer, som vi skal bruge på min arbejdsplads. systemet er lavet i Infopath og jeg har en række filer, som jeg gerne vil have vist i en browser. Her kommer problemet så. Jeg har lokaliseret filerne på serveren/netværket og vil så gerne se hvordan de tager sig ud i F.eks IE.

Når jeg dobbeltklikker på en xml fil, f.eks novo.xml, så åbnes filen op i infopath.

Nogen der har nogle råd?

Mvh
Regin
Avatar billede keysersoze Guru
05. december 2005 - 11:28 #1
træk filen over i en åben IE eller højreklik og vælg "åbn med"
Avatar billede reginho Nybegynder
05. december 2005 - 11:30 #2
Når jeg går det, så åbner den op i Infopath igen... Den spørge rkun om den skal åbnes, og så åbner den i programmet..
Avatar billede reginho Nybegynder
05. december 2005 - 11:33 #3
I en anden mappe, finder jeg de samme xml filer, men her er de markeret med et andet ikon.. Når jeg åbner em, så starter en browser op, og jeg får følgende besked:

XML-siden kan ikke vises
XML-kan ikke vises ved hjælp af typografiarket . Ret fejlen, og klik derefter på knappen Opdater, eller prøv igen senere.

--------------------------------------------------------------------------------

Ugyldig på øverste niveau af dokumentet. Der opstod en fejl under behandling af ressourcen 'file://fensale/homepage$/Kompet...

vti_encoding:SR|utf8-nl
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. december 2005 - 11:36 #4
Ja den XML fejl skyldes at der formedentlig er en fejl i opmærking af dette XML dokument.

men du burde kunne åbne disse XML dokumenter med IE ved blot højreklikke på dem og vælge IE?

mvh
Mads
Avatar billede reginho Nybegynder
05. december 2005 - 11:46 #5
Hvordan akn jeg eks. ændre i den opmærkning? Kan jeg gøre det i infopath?
Avatar billede keysersoze Guru
05. december 2005 - 12:11 #6
kender ikke lige infopath - men ellers kan du bruge notesblok.
Avatar billede janegil Nybegynder
05. december 2005 - 12:17 #7
Du har funnet filene på netverket, sier du.

Ut fra IE's reaksjoner kunne det se ut som om du har funnet dem i et http (eller ftp) nett. For jeg tror ikke IE skal stille videre til Infopath hvis hvis du åpner .xml fra filsystemet? Altså med ctrl+O.
Avatar billede janegil Nybegynder
05. december 2005 - 12:19 #8
Korreksjon. IE kan godt finne på å åpne via http med ctrl+O. Men bruker du Stifinder til å finne xml-dokumentnene?
Avatar billede reginho Nybegynder
05. december 2005 - 12:39 #9
Ja, det er rigtigt. Jeg bruger stifinderen til at finde dokumenterne med..
Avatar billede reginho Nybegynder
17. januar 2006 - 21:21 #10
Hmm...

Har fundet en mulig løsning.. noget med at vores server ikke understøtter den slags filer, så...
Avatar billede janegil Nybegynder
18. januar 2006 - 09:55 #11
Hvilken Windows har PC'en din? (Klienten, ikke serveren)
Avatar billede reginho Nybegynder
18. januar 2006 - 10:44 #12
XP
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2006 - 12:45 #13
lukketid?
Avatar billede reginho Nybegynder
26. maj 2006 - 10:51 #14
Gerne.. mangler bare et svar..
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2006 - 10:08 #15
ved ikke hvem du vil tildele point - men jeg kan i hvert fald godt lægge et svar :)
Avatar billede reginho Nybegynder
29. maj 2006 - 13:40 #16
done.. :)