Avatar billede bent2006 Nybegynder
03. december 2005 - 14:42 Der er 9 kommentarer

Spy Axe (igen)

Hej Undskyld at jeg kommer med den...

Har HELE dagen (8 timer nu) roddet med den lort!.. og gået punkt for punkt igennem med at hente Ad aware, ewido, clean up, mway Hijack..

Please help..

(er ret ny i det)

Nogen der kan give en hånd :-(

Bent
Avatar billede fromsej Praktikant
03. december 2005 - 14:47 #1
1. Hent SpyAxeFix.exe her http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=8

2. Dobbeltklik filen, og vælg at lade programmet udpakke sig til skrivebordet. Klik start.

3. Luk alle vinduer ned, og luk også alle de kørende programmer som ligger på proceslinien ved uret.

4. Åbn mappen SpyAxeFix, og dobbeltklik MS DOS filen SpyAxeFix. Følg vejledningen på skærmen. Dit skrivebord vil forsvinde, en nedtælling vil starte, og din computer vil blive genstartet.

5. Efter genstarten åbner du mappen SpyAxeFix igen, og finder tekstfilen SpyAxe. Den kopierer du her ind, sammen med en frisk HijackThis log.

Vejledning til Hijackthis finder du i denne artikel:
http://exp.dk/artikler/755
Spring Dr.Web og Ewido delen over i første omgang.
Avatar billede bent2006 Nybegynder
03. december 2005 - 15:03 #2
Tak for hurtigt hjælp, her er hvad der står:

Command Line Process Viewer/Killer/Suspender for Windows NT/2000/XP V2.03
Copyright(C) 2002-2003 Craig.Peacock@beyondlogic.org
Killing PID 1420 'explorer.exe'

Command Line Process Viewer/Killer/Suspender for Windows NT/2000/XP V2.03
Copyright(C) 2002-2003 Craig.Peacock@beyondlogic.org
Error, Cannot find a process with an image name of rundll32.exe

svchosts.dll present

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\SharedTaskScheduler]
"{438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1}"="Browseui preloader"
"{8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030}"="Component Categories cache daemon"
Avatar billede fromsej Praktikant
03. december 2005 - 15:05 #3
Lad os se Hijackthisloggen også.
Avatar billede bent2006 Nybegynder
03. december 2005 - 15:06 #4
Den kommer her:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:06:39, on 03-12-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtaET2S.EXE
C:\WINDOWS\TPPALDR.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Tech\Office Program Selector\2.0\ACROMAPP.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\OPScan.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Dokumenter\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bt.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://global.acer.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://global.acer.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtaET2S.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TPP Auto Loader] C:\WINDOWS\TPPALDR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [ACROMOUSE] C:\Programmer\Tech\Office Program Selector\2.0\ACROMAPP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede bent2006 Nybegynder
03. december 2005 - 15:07 #5
Jeg er våd bag ørerene.. så lidt "skåret ud i pap" ville 10-4  :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. december 2005 - 15:08 #6
Loggen ser fornuftig ud, er problemet løst?
Avatar billede bent2006 Nybegynder
03. december 2005 - 15:09 #7
Fromsej - jeg vil lige genstarte maskinen ..OK?  .. iconet er væk pt. fra process. linien.. ..jeg genstarter...
Avatar billede bent2006 Nybegynder
03. december 2005 - 15:17 #8
Hej.
10.000 x tak!
Hvad var det der har manglet? -som sagt havde jeg været hele møllen igennem FLERE gange..

Kan jeg nu uden videre fjerne Ewido, Hijack osv. ?? uden at give problemer eller andet?
Avatar billede fromsej Praktikant
03. december 2005 - 15:20 #9
Det er Spyaxefixet der gør udslaget.
Ewido bør du beholde, det beskytter dig, eneste ulempe er når Trial perioden udløber, er det kun en passiv beskyttelse.
Hijackthis kan du roligt slette.

Du bør lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere samt sætte filvisning til normal.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse.
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".

For at holde den ren kan du kigge på vores pakke til formålet.
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://fromsej.dk/html/avoid.html
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.