Avatar billede bushstalker Nybegynder
30. november 2005 - 00:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværksdrev ?

Hejsa
Håber I kan hjælpe med dette :-)
Jeg har en ASUS WL-500G trådløs router som jeg har koblet en ekstern HD på via USB kabel. Tanken er, at jeg vil oprette forbindelse til harddisken, som et netværksdrev (Så den kan ses under denne computer....ligesom på arbejdspladser) til min bærbare pc.
MEN DET KAN JEG IKKE :-(
Nogle forslag ?
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2005 - 00:32 #1
linksys har lavet en nas enhed der kan tilsluttes en usb disk så kan du få det du ønsker .

den hedder NSLU2 Network Storage Link for USB 2.0 Disk Drives

ellers skal du dele disken ud som et netværks drev så den kan ses fra en anden pc men så skal der stå en pc tændt hele tiden
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. november 2005 - 05:48 #2
Vil du have det til at virke med din Router eller vil du have en anden løsning?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. november 2005 - 05:51 #3
ifølge asus:

the unique Plug-n-Share functions allow users to set up FTP server

Tror ikke at du kan bruge din disk som netværksdrev, men derimod som intern FTP server.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. november 2005 - 05:57 #4
Ifølge manualen side 59 er det:

the unique Plug-n-Share functions allow users to set up FTP server for USB storage.

Altså ikke et netværksdrev. Men et FTP server drev.
Avatar billede bushstalker Nybegynder
30. november 2005 - 21:15 #5
Hej igen
Nu har jeg undersøgt sagen lidt nærmere hos den IT-ansvarlige på min arbejdsplads (1800 medarbejdere...) og han siger, at jeg skal have en HD boks der kan kobles til routeren via et netværkskabel, og ikke kun via USB. I denne boks skal der så sidde "et prompt" der fungerer al'a server styresystem. Så skulle det funge.
USB bokse kan sagtens arbejde som FTP diske, men det er ikke det jeg skal bruge.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2005 - 00:20 #6
takker .

du kan se linksys produktet på wwwlinksys.dk under nas
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2005 - 10:23 #7
inden du køber en linksys så kig evt på zitech.dk vare nr 210688

det er e n 6i1 server ,ser ret interesant ud da den kan det du vil + en del mere fx ftp og printer server for 1995 incl m