Avatar billede Slettet bruger
25. november 2005 - 21:19 Der er 3 kommentarer

Jeg har slettet en hel masse filer, der ikke er i papirkurven

HJÆLP! HJÆLP! HJÆLP! Jeg er desværre kommet til at slette filer, der ikke er i papirkurven, fordi de har været så store at de er blevet slettet direkte og slet ikke "er kommet omkring" papirkurven som normalt. Jeg har prøvet at gå et par datoer tilbage for at lave en systemgendannelse, men uden held så har derfor fortrudt systemgendannelsen. Så langt så "godt".
Jeg har herefter i desperation downloaded Active@UNDELETE program fra nettet og det finder da også nogle af de mange tabte filer. Mit problem er bare at jeg ikke kan gennemskue 100% hvordan det fungerer?? Hvad er tabte filer og hvad er på min pc??
Endvidere informerer de om at man skal undgå at genskabe filer på samme drev som de blev slettet, for ikke at overskrive... Hvad gør jeg så? Er jeg ude i at skulle købe ekstern harddisk , som jeg kobler til?
Jeg tager meget gerne imod gode ideer, da det er nogle meget vigtige filer - faktisk kan jeg ikke overskue konsekvenserne af det!! OG JA, JEG VED GODT JEG SKULLE HAVE BACKUP - MEN DET ER LIGESOM FOR SENT NU!!!
Jeg er også meget interesseret i at høre om der er nogen, der har brugt "computerkyndige" til at finde slettede filer?? Og i så fald hvad sådan noget koster??
Hilsen heidir
Avatar billede logbuilders Mester
25. november 2005 - 21:34 #1
Du skal have fat i programmet "Get data back" - et program jeg kender og som fungerer godt.
Du kan muligvis også bruge det program du har fat i - men det kender jeg ikke.
Du skal undgå at læse nye filer ind på din disk, da den risikere at overskrive de filer du vil genskabe.
Du bør anskaffe dig en ekstra disk - køb en ekstern, som du kan tilslutte til USB-porten - du kan få en 80 GB disk for under kr. 1000.
En ekstern disk er meget praktisk hvis man vil overføre filer til anden computer.
Kør programmet og kopier de genfundne filer over på den eksterne disk
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
25. november 2005 - 21:38 #2
Du er presset for´modentligt er det allerede nu for sent. (Hvis filerne ligger på c-drevet.) Når en fil slettes sker der det at registringen af filens placering på HD fjernes. Filen ligger der endnu. I det du har kørt systemgendannelse og i det hele taget brugt c-drevet (hvis du har gjort det), så er områderne blevet overskrevet og filerne er væk. (Kan dog genskabes ved hjælp af nogle der hedder www.Ibas.com koster dog uhyggeligt mange penge.

Men vi skal da stadigvæk gøre et forsøg (Og ligger filerne ikke på dit c-drev, så kører det nok endnu). Det vigtigste lige nu er at du helst ikke må installere noget som helst, eller gøre noget der skriver på harddisken. Det bedste vil være at få den sat i en anden maskine og køre derfra. Det er den absolut bedste metode.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
25. november 2005 - 21:39 #3
Alternativt program er: http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/welcome.htm
Som jeg bruger og er gratis.