Avatar billede graspman Nybegynder
24. november 2005 - 13:18 Der er 1 løsning

Samle 2 xsd skemaer til 1

Hej.

Jeg er lidt grøn på området med xml og xmlspy men er ved at læse godt op på det. Jeg er i gang med en opgave som jeg godt kan bruge et par guidelines/gode råd til hvorledes jeg får taget hul opgaven:

Jeg har en csv. fil som jeg skal have lavet om til xml. Til formålet har jeg 2 xsd skemaer som skal bruges til denne konvertering. Jeg kan dog ikke gennemskue hvorledes jeg får samlet de 2 skemaer således de begge bruges ved konverteringen.
De 2 skemaer supplerer hinanden og skal bruges til at få den rette xml fil ud. Jeg har studeret Mapforce og xmlspy men kan ikke se hvorledes jeg får samlet dem. Jeg ville gerne om man kunne bruge begge skemaer i mapforce og få en output fil, der begge er blevet konverteret.

Dvs. jeg har:
En csv fil
2 xsd skema filer
og skulle gerne ende med en xml fil, der er konverteret ud fra de 2 xsd skemaer.

Er der nogen der har et par gode råd?

Grasp
Avatar billede graspman Nybegynder
01. juni 2006 - 08:35 #1
lukker