Avatar billede mrbs Nybegynder
24. november 2005 - 11:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Feedback på jealous.dk

Jeg er i en enledende fase af opstart af en lille tegnestue.
Teksten er ikke den endelige, og heller ikke alle sider er færdige.

Det jeg ønsker er feedback på er visningen i forskellige browsere og på det grafiske helhedsindtryk.

60 point deles ud til alle der lægger et relevant svar!

www.jealous.dk
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
24. november 2005 - 11:47 #1
Grafik:  Den side er meget flot. Dine farver er meget rolige og man får som bruger meget hurtigt overblik over siden struktur. Desuden er de skygger du har lavet virkelig flotte. Så designmæsssigt er siden helt i top.

Brugervenlighed: teksten på siden er meget småt. jeg synes at det kunne være mere letlæseligt med en smule større font.

navigationen er lidt svært at få øje på, der kunne du måske konstruere nogle knapper der kunne gøre det mere synligt for brugeren.
Samlet set synes jeg du har en grafisk fin side hvor der er plads til en smule mere brugervenlighed i form at mere tydelige / større fonte.

OFF-topic kan jeg se at du anvender CMS made simple, hvor finder man dette henne (jeg kan godt lide at teste forskellige CMS systemer). :]

Jeg anvender selv Joomla 1.0.4 til min egen side www.netau.dk
Avatar billede mrbs Nybegynder
24. november 2005 - 11:53 #2
Avatar billede mrbs Nybegynder
24. november 2005 - 11:54 #3
Joomla er også ret fedt - overvejer om jeg skal skifte over til det system. Det kan selvfølgelig 100 gange mere, og er jo også det mest anvendte gratis-system! (Hvis man tager Mambo med i betragtning :o)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
24. november 2005 - 12:24 #4
Ja der udvikles konstant modluer, componenter og botter til Joomla.

jeg kender ikke CMS made simple men udmmidelbart virker det større end CMS made simple.
Avatar billede trekkies Juniormester
24. november 2005 - 12:25 #5
Jeg synes at du skal fjerne "Text" nederst ude til venstre.

I din side har du brugt det id reference til samme reference, id må kun bruges at gang på hver side, hvor imod class kan bruges flere gang på samme side.

Her er dine HTML fejl:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.jealous.dk/

Du har også noget at kigge på i din css fil:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A//www.jealous.dk/

Prøv dette når at man er på forsiden og klikker på "Indholdssyring" så flytter siden sig lidt.

Testet med Firefox 1.07
Avatar billede mrbs Nybegynder
24. november 2005 - 12:36 #6
Ang. "text", så er kan jeg fortælle at det kun lige var en midlertid text, da jeg netop nu sidder og arbejder med det :)

Normalt har jeg selv været meget opmærksom på at en side validater. Og det er da stadig mit mål at mine sider skal gøre det.

I første omgang er jeg dog interesseret at lave sider der ser ens ud i alle browsere. Da jeg selv arbejder på Mac, er det derfor endnu mere betydningsfuldt for mig!

Hvad angår jealous.dk har jeg valgt at lade valideringen komme som 2. prioritet. derfor enkelte fejl (som dog vil blive rettet når jeg er helt færdig med layout og integrering i cms-systemet).

Men tak for kommentaren :)
Avatar billede mrbs Nybegynder
24. november 2005 - 12:37 #7
Vi lader lige spørgsmålet hænge til engang i aften... :)
Avatar billede mrbs Nybegynder
20. februar 2006 - 13:19 #8
foxmulder og trekkies I må gerne lægge et par svar!
Avatar billede trekkies Juniormester
20. februar 2006 - 13:44 #9
Jeg lægger et svar.
Avatar billede mrbs Nybegynder
20. februar 2006 - 23:12 #10
Så tror jeg vi lukker :)
Avatar billede trekkies Juniormester
20. februar 2006 - 23:27 #11
Tak for pointene :)